Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Del Skrevet 19. oktober 2010 Noen som er det? Da tenker jeg hyppige kynnere, som er litt vonde? Hadde masse kynnere i mitt forrige svangerskap, i uke 33 gikk dette over til rier. Fikk riehemmende, og det stoppet opp. Nå er jeg i uke 20 og har hatt mye kynnere de siste dagene. De kommer i alle situasjoner, når jeg slapper av, men mest når jeg er aktiv og holder på med noe. Saken er at jeg er sykemeldt pga lavt blodtrykk og blodtrykksfall. Sjefen kan enda ikke tilrettelegge for meg slik at jeg kan sette meg på jobb, så han vil at jeg skal gå over i aktiv sykemelding, så jeg kan gå "på topp". Hva tror dere? Er det godt nok når han ikke kan imøtekomme jordmors krav om tilrettelegging? Jeg kan ta så mange pauser jeg bare vil når jeg er på jobb da, men har ingen plass å gjøre av meg kan du si. Bør jeg være på jobb og øke aktivitetsnivået når kynnerne har begynt å få samme mønster som sist? Er veldig i tvil her. tips tas imot med stor takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142455234-sykemeldt-pga-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 19. oktober 2010 #2 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er sykemeldt pga lavt blodtrykk og blodtrykksfall (jobber som sykepleier i hjemmetjenesten på ei bygd) jeg fikk ikke noe valg om aktiv sykemelding ettersom jeg ikke engang bør kjøre bil siden man kan besvime da også. Med din historie er det vel ikke særlig aktuelt å være på jobb i aktiv heller, når du ikke kan sette deg ned og slappe skikkelig av er det vel ikke god nok tilrettelegging. Du har rett på å føle deg ivaretatt på jobb som gravid og når tilretteleggingen ikke er god nok blir ikke dine behov ivaretatt. Kynnere i uke 20 blir ikke bedre i uke 25,30,35 når magen begynner å bli stor. Lykke til jeg har nettopp vært igjennom den mølla med tilrettelegging, dialogmøte osv. Jeg blir mest sannsynlig sykemeldt de siste 10 ukene som nå er igjen før permisjonen starter. Stå på ditt og når ikke jordmor synes det er god nok tilrettelegging er det ikke godt nok:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142455234-sykemeldt-pga-kynnere/#findComment-142455452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå og rosa+lillebror Skrevet 19. oktober 2010 #3 Del Skrevet 19. oktober 2010 Takk for svar ser ut som du har en ganske lik situasjon som meg ja. Er ganske enig i det du sier, skal få snakket med fastlegen min i morgen, får gå over til svangerskapspenger hvis det er uaktuelt å få meg ut i arbeid. Ser ut som at det er den veien det går. Blir noen lange mnd dette, men alt for lillegull ikke sant Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142455234-sykemeldt-pga-kynnere/#findComment-142455688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå