Frøkenglad Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Har en gutt på 13måneder og tiden er inne for å skaffe en parkdress....Han går ikke enda, og har heller ikke begynt i barnehagen (men håper på plass fra januar)... Har lest litt rundt på nettet og sett på tester, men forvirringen er allikevel total:-) Vi bor på Vestlandet, så tunge vintre med mange mange minus er vi ikke helt vant til:-) Hvilke dresser har dere hatt god erfaring med til en på samme alder? Noen dere vil anbefale? Hva skal jeg se etter? Må han ha en vinterdress, eller holder det som høst/vårdress med varmt tøy under??? Og hvilket skotøy bruker dere??? Hehe.... Mange spørsmål, men håper noen kanskje kan geleide meg litt på riktig vei ;-) Supertaknemlig for alle tilbakemeldinger!
Rødhette <309+<312 Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Hei :-) Jeg har en på 15mnd som er begynt i barnehage, vi har høstdress til han nå, og kommer til å ta i bruk vinterdressen når gradene begynner å nærme seg 5 og under. Siden din ikke går i barnehage endå, ville jeg kjøpt en vinterdress nå og droppet høstdressen, da kan du heller ha lite klær under isteden for å ha myye ull under høstdressen. Vi har ikke kjøpt vinterdress endå, så der kan jeg ikke svare deg på hvilke som er best, er litt forvirret selv :-) Tenker litt på reflex sin, eller nameit sin. Vi har kjøpt viking goretex sko, syns det er viktig med gode varme sko. Men de er ikke blitt tatt i bruk endå, men kommer til å ta de på når gradene nærmer seg 5 og under. Nå bruker han forete høstsko :-) Vi bor på vestlandet vi også.
Stolt trebarnsmamma Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Helt uenig med solstrålen. Jeg har tre barn og erfaring med 2 kalde vintre her i Oslo. Når barna er så små så blir en tykk vinterdress vanskeligere å bevege seg i enn en tynnere høstdress. Dette sier også de ansatte i barnehagen som har 20 års erfaring. Kjøper du en høstdress, så kan du bruke den nå med ullundertøy og et lag fleece under. Når det så blir kaldere så tar du et ullag utenpå fleecen. Jeg har brukt Reima på alle mine barn. Det finnes billigere alternativer som Reflex som sikkert er like bra. Når det gjelder sko, så er det viktig at de er lette på foten. Viking og Ecco har goretex, viktig at de ikke blir fuktige på beina. Bruk tynne ullsokker inni. Det anbefales at man kjøper skoene i max 12 mm større enn bena, 6 mm til bevegelse og 6 mm til å vokse i.
Frøkenglad Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2010 Tusen takk for tilbakemelding:-) Er fremdeles litt forvirret, for det er visst veldig delte meninger rundt om:-) Meeeeeeeeeeeen... jeg begynner å helle mot en høstdress:-) Det er vel uansett det jeg trenger nå, og så får jeg kanskje se behovet ann litt utover høsten/vinteren???
magica og lille tryll ♡ Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg også ville gått for en høstdress med flere lag ull under ut ifra hvor kaldt det er ute. Når det gjelder merke, så er det jo en ny test ute på klikk.no. Har begrenset erfaring selv dessverre.. Når det gjelder fottøy så ville jeg satset på et par Stonz eller andre fotposer, til en som ikke går enda. Disse er myke,varme og gode, med en liten såle. Vanntette er de også. Må jo være ubehagelige å krabbe rundt med store goretex støvler på seg. Stonzene kan man bruke som sovesokker senere også, så han holder seg god og varm på bena når han sover ute i vogna.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har stonz. og ja de er varme og gode. Deilig å ha i vogn, men min jente på 1 år går heller ikke. Jeg syns det er mye bedre med vintersko, fordi om hun ikke kan gå. Det er mye stødigere og lettere å prøve å gå selv. Jeg ble også anbefalt stonz helt til hun begynte å gå, men jeg er uenig i det valget. min mening.... Jeg går også for høstdress. Har en vinterdress også, men det er tungt og nesten umulig å bevege seg, syns jeg. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå