Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Det er vel ikke de jeg vil se og om så var kunne de vel lagt familiebilder i fotoalbummet? Vanskelig å se om det er rett "Kari Olsen" når det er bilde av en baby... Blir litt mye"show of" factor for meg dette.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Hvorfor ikke? Du skal vel strengt ikke bry deg med hva slags profilbilder andre har? Selv har jeg en beitende sjiraff. Jeg vil nemlig ikke finnes av gud og hvermann.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 fordi jeg er så stolt kan du skjønne Ikke bry deg!!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Sønnen min er mye søtere enn meg, derfor er han på mitt profilbilde. Nå har jeg et ganske spesielt navn så om noen leter etter meg vil de skjønne at det er meg selv om jeg ikke har bilde av meg selv der for øyeblikket. Det beste ville selvfølgelig vært å hatt et bilde av meg og ham sammen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Noen har babybilde av seg selv, og det må vel være greit?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Din profil, DITT bilde!! Synes det er helt idiotisk å legge et bilde av en annen person som profilbilde... Ja, tenk, det er en annen person, selv om det er barnet ditt!! Bilder av barna kan legges i album!! Heldigvis så holder datatilsynet og barneombudet på å utarbeide en lov mot dette. Dessverre skjer ikke det over natten her til lands, men det kommer...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 En lov mot å ha bilde av noe annet enn sitt eget tryne som profilbilde på facebook? Hehehe, det er noe av det dummeste.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg syns det er teit å publisere bilder av barn på nettet. Kan de ikke få velge selv når de blir gammle nok til å forstå konsekvensene ? Jeg er så glad jeg vokste opp uten facebook (og blogger etc.).
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Helt enig. Det dreier seg om show of, og det gjenspeiles vel også i de krasse kommentarene som kommer her....
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Ikke en "annens tryne", men et barns!! Med andre ord en person som ikke er i stand til å gi en slik tillatelse.. Bare le du, er bare et par uker siden dette sto i avisene!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg prøvde å legge ut bilde av puppene mine, men de ble sensurert bort av Facebook. Det synes jeg er veldig urettferdig. Dumt at bare min mann skal ha glede av de flotte puppene.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Kjenner noen som legger ut bilder av babyen sin i hytt og pine, og det er ikke spesielle bilder heller, helt vanlig kjedelig bilder som blir puttet opp i profilen. Og ikke bare av babyen, men tror hun legger ut alle familiebildene i hele verden på facebook.... Har lyst til å blokke personen, men føler jeg ikke kan da det er ei ganske nær venninne. Syns ikke kjempeprivate bilder, og masse bilder av baby har noe på facebook å gjøre. Greit å legge ut noen bilder nå man har fått baby, men 10000 vis?!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #13 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg vil ikke være venner med de som ikke kjenner igjen barna mine, så det at du ikke "finner" meg på facen, DRITER jeg i! Det er faktisk en av grunnene til at jeg har bilde av barna der, slik at ikke folk jeg hang med for 20 år siden skal bli "venn! med meg på faccen. OG DET ER VEL BRA AT MAN ER STOLT AV BARNA SINE? Skjønner ikke dette maset her!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #14 Skrevet 19. oktober 2010 Selv synes jeg bildene som legges ut er det eneste interessante ved hele facebook. Hvis du ikke synes det samme, er det bare å la være å klikke på de bildene. De spretter ikke fram av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #15 Skrevet 19. oktober 2010 Les her dere som bruker bilder av barna deres som profilbilde på FB: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7267118
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #16 Skrevet 19. oktober 2010 Les litt bedre hva du skriver Hvis en lov som dt skal komme må det blir forbudt bruke barn i reklamer, filmer, teateroppsetninger osv.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #17 Skrevet 19. oktober 2010 Datatilsynet lever av å være paranoide. Dessuten: det er stor forskjell på barn avbildet på en badestrand, og rene profilbilder av barna, eller når de er påkledd. Alderen spiller også en rolle. Synes det er greit så lenge barnet er under 5 år, men deretter bør det være på stopp, om man da ikke har lukket profil og ikke så mange venner på facebook. Hvis det bare er ganske nære bekjente, som man stoler på, er det jo ingen vesensforskjell om bildene ligger der, enn om man viser bildene på pcen når de er på besøk.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #18 Skrevet 19. oktober 2010 Hehe....! Det der er kanskje den tåpligeste artikkelen jeg noen gang har lest. Fordi man legger ut bilde av babyen som profilbilde vil man kunne møte seg selv i døra når barnet blir tenåring og legger ut nakenbilder eller fyllebilder av seg selv........? Ehhh.... Er det bare jeg som ikke ser den logiske sammenhengen her? Datatilsynet burde konsentrere seg om litt viktigere ting spør du meg.... Når det gjelder meg selv og mine legge jeg ikke ut album med barna mine i. Men den friheten å legge ut et bilde av babyen min i profilbilde har jeg gjort .... Og det angrer jeg ikke på heller! Selv synest jeg det er kjempestas å se andre sine nyfødte - betyr selvfølgelig ikke at jeg trenger å se 100 bilder i alle slags situasjoner! Med begrenset profil og bare virkelige venner ser jeg IKKE problemet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #19 Skrevet 19. oktober 2010 Les artikkelen en gang til du... De sikter nok mere til dem som skriver masse info om barnet hevr dag, og legger ut msse bilder, og info om dritt bleier og oppkast og så videre... Sånn tenkte jeg hvertfall, og ser det er flere som har tenkt på samme måte i den andre tråden. et bilde av lillegull er ikke farlig Og det er ikke det artikkelen handler om!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå