SusieQsi Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 .. til den nybakte pappaen og selvfølgelig min store kjærlig het. Må jo nesten se om jeg i det hele tatt får noe støtte, men krysser jo fingrene får det:) Og selvfølgelig skal det være en "endelig blitt far" gave:) Men hva kan jeg kjøpe? Noen som har gjort dette selv, og hva ga dere?
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Hei, jeg ordna med yndlingsølet og litt digg som sto klart når pappaen kom hjem etter fødselen + ei t-shorte med påskriften Daddy 09 på sist. Vet ikke hva jeg kommer til å finne på denne gangen men det blir noe lignende. Var stor suksess sist.
Puppemamma Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har ordnet kosedress til han, øreplugger/dotter, koselig kort, også skal jeg kjøpe inn en 6-pack med yndlingsølen og et tegneserieblad han liker
SusieQsi Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2010 En kosedress hadde kanskej vært tingen:) Og kanskje noen små ting ved siden av, sånn som du har gjort:) Tusen takk for gooode forslag begge to.!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Ga han ingenting. Synes det bare er tullete å skulle kjøpe gave til han etter at jeg har gått i 9 mnd, spydd, hatt bekkenløsning og tatt meg av ALT husarbeidet og levert + hentet minsten i barnehagen hver dag. Og det at han sovnet på skulderen min under den forrige fødselen var i alle fall ikke noe som jeg ville gi han en gave for. ER det virkelig nødvendig å gi gave? Trodde det at du bar hans barn i 9 mnd og fødte et lite under skulle være en stor nok gave i seg selv.
SusieQsi Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2010 Sant det du sier. Men jeg har lyst til å gi han en gave fordiom. Han hjelper meg også gjennom dagene her hos oss. Det er han som går på butikken, det er han som pleier å lage middag, det er han som maserer meg når jeg trenger det, det er han som kjører meg til plasser jeg skal fordi jeg ikke har lappen og sånn at jeg slipper å ta buss eller labbe, og det er han som strøtter meg de dagene jeg knekker sammen pga små ting.. Så jo, jeg syntes han fortjener en takk får hjelpen gave.!
Sannellerslik? Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 jeg har også laget en pappa-gave:) Greit att det er vi som bærer på ungen i 9 mnd, men fyttigrisen for ett hormontroll jeg har vært:P har skikkeli dårlig samvittighet for alle fæle kommentarer og sureriet mitt:P Han har også vært flink å levert/hentet datteren vår i bhg, laget middag osv... men jeg har ikke vist att jeg har satt pris på det i det hele tatt, så det gjør jeg med å lage en liten pappa-gave;) Er ikke så mye da, men tanken som teller=) har laget til en korg med brus, energidrikk, yndlingskjeksene hans, sjokolade og ett bilblad (alt dette er typisk ting han liker) + ett søtt kort med noen fine ord:) Tenkte også å ha oppi en liten bamse, bare for å gjør det enda mer søtt;) hehe:P Litt sann på tull også ;-) hihi;)
Oppnedx2 Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Greit nok at det strengt tatt ikke er nødvendig, men jeg synes det er koselig å kunne gi hverandre en oppmerksomhet enten det er en grunn til det eller ikke. Han kjøper blomster til meg i ny og ne, enten det er uten videre eller av en annen grunn, og jeg liker å gi han en oppmerskomhet i ny og ne også. Og det å ha blitt mamma og pappa er god nok grunn til en liten gave i mine øyne Hihi Han og naboen har en greie etter at dem fikk sønnen sin i fjor, da pappan der ble sendt hjem fra sykehuset første natten så feira de med ett glass cognac, det skal de gjøre nå når jenta våres også er født, så jeg har kjøpt en ordentlig god cognac til han som står lagret i skapet her! Hihi. Også tenker jeg også å kjøpe favorittbladet hans , sjokolade og en brus som han kan kose seg med
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Er enig med pepsimaxxx Det er ikke alle mannfolk som er like supre når vi er gravide for å spare en lang historie kan man si at min dreit seg realt ut sist. Han kom en time etter at vannet var gått selv om vi bodde 6 min fra sykehuset hvor jeg var innlagt. Han sov i en stol hele tiden og sutra over at det tok lang tid (5 timer for meg 4 for han). Han reiste på jobb 2 dager etter fødselen og var nesten ikke på besøk på barsel og da jeg kom hjem så leiligheten ut som et bomba horehus selv om han hadde lovt å vaske og rydde til jeg og babyen kom hjem. Men aner ikke hvorfor jeg trodde han skulle holde løftet han hadde lovet de på føden at han skulle rydde og vaske fra uke 30 da vi hadde en tur pga rier og det var fare for for tidlig fødsel men han synes at det var rent han så han skulle ikke vaske. Han lovte dyrt og hellig at denne gangen skulle han ordne huset som er stort denne gangen men det skjer ikke. Han må pålegges å hjelpe til med sønnen vår så NEI her blir det ingen gave til pappa. Han burde gi meg en gave mennene burde utvise større takknemlighet overfor sine gravide koner, samboere og kjærester det er faktisk skikkelig tungt. Jeg skal heller bruke de pengene på gave til meg selv;)
SusieQsi Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg ser jo virkelig at viss ikke mannen er noe til hjelp i det hele tatt, så hadde ikke jeg heller gitt gave til min mann.. Så jeg mener ikke at alle fortjener det! Men nå har min mann vært så snill og hjelpsom med meg, at jeg syntes han fortjener det. Viss han hadde sitti på ræva å ikke gjort noenting så tror jeg nok jeg også hadde gitt en gave til meg selv istedet får å gi noe til han..!
Mammafugl Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 Skjønner godt at du ikke vil gi gave til en sånn lodott. Det hadde nå heller ikke jeg vurdert. Spørsmålet er vel heller hvorfor du i det hele tatt får barn med en sånn fjott, men det kan jo være han har noen positive sider som veier opp for hans totale mangel på evne til innlevelse i andres situasjon? Jeg syns slike tråder med pappagaver er veldig morsomme og de får meg alltid til å tenke: hvor mange av disse fantastiske damene får gave tilbake fra sine heldige menn? Og hvor mange av disse heldige mannfolka tenker, når de finner den nydelige, omtenksomme gaven fra den nybakte moren "FUUUUUUUCK! Jeg som ikke har kjøpt noe til henne!!!!" Men, det er jo også mulig det bare er meg som er fryktelig kynisk og slem. ;-)
SusieQsi Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2010 Det har faktisk jeg også tenkt på Hehe. Tror ikke jeg hadde blitt skuffet om jeg ikke hadde fått noe tilbake, jeg tror jeg blir godt fornøyd men lille som kommer:) Får blomster og noen små gaver i ny og ne, så jeg vil si at min mann er bedre til å overraske meg med sånt, enn det jeg er Så tror han hadde satt pris på en sånn ting, og iallefall fordi jeg vet at han kommer til å slite på fødestuen (Han er ikke den skarpeste kniven i skuffen), så om han klarer seg gjennom fødselen så kommer han til å få en gave, viss ikke så blir nok det Julegaven. Hehe.
Baby Bliss Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg skal følge den klassiske øl, chips og en god film som står klar når han kommer hjem fra føden... og i tillegg har jeg tenkt å lage en julekalender til ham! Kjæresten min er utrolig flink til å gjøre alt mulig og passer godt på meg og sørger for at jeg har alt jeg trenger av både mat, hvile og kjærlighet! Så han fortjener så absolutt en oppmerksomhet for å ha gitt meg så mye oppmerksomhet!! I tillegg har jeg allerede fått min "mamma-gave"...! Han klarte ikke vente lenger med å gi den. Og dessuten hadde den en viss symbolikk også som gjorde at han gjerne ville gi den før mini´en kommer! Jeg fikk et nydelig smykke. Et hjerte med et lite hjerte inni... og helt innerst en diamant!! Symbolikken var at jeg er hans store kjærlighet og inni meg har jeg et lite babyhjerte, som er diamanten vår!! *sukk* Og så laget han kake til meg!! Så han fortjener så absolutt en pappa-gave!!!
Sannellerslik? Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Ååå, d hørtest fint ut!! =) Jeg også får ett smykke med min kjære:) Dvs, jeg har ett sånt englebarna-smykke fra før, å så får jeg engel nr2 med han når bebisen er født:) Men må først se om d er jente eller gutt, selv om vi vet ganske sikkert att d er jente.. ;-) Så han får en liten pappa-gave med meg også synst d er koseli å styre med slike ting når jeg bare går hjemme å kjeder meg alikevel...
Tiny Surfer Skrevet 23. oktober 2010 #15 Skrevet 23. oktober 2010 Min "far" blir skikkelig bortskjemt, det ligger en Ipad ferdig innpakket, som han skal få når vår førstefødte kommer. Litt til meg selv og, han får nok ikke ha den for seg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå