Gå til innhold

Hvor mye MME bør en 9-mdn baby få i seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal kutte ned på "dagflaska".

Måltidsrytmen er slik:

0800: 200 ml MME

1000: Grøt + vann + litt sviskemos

1400: Middagsglass + vann + 100-160 ml MME

1800: Grøt + vann + fruktmos

1900: 200 ml MME

Lurer på om jeg skal kutte ut flaska til middag, og gi fruktmosen til dessert i stedet for til kvelds. Føler ofte han blir så "stappet" på kvelden, og orker ofte ikke hele flaska.. Må inn på soverommet etter en halvtime og gi han resten. Synes dette er så dumt, da han pusser tennene før han legger seg. Men vil ha da få i seg for lite MME i løpet av døgnet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lurt på det selv, men har falt til ro på at det han nå får i seg er nok. Sønnen vår er 9 1/2 mnd og slik ser matrutinene hans ut:

-frokost: grøt, litt brød og vann

- flaske til dupp( får ikke alltid dette): ca 180 ml mme

- lunsj: fruktpure eller annen frukt, drikke vann/mme ca 100/150ml (har i det siste begynt med noen brødbiter blandet med frukten)

- middag: 1 glass + vann og drikke

- kveldsmat: grøt + vann

- til legging: 120-180 ml mme

Som du ser så får han i seg mindre mme enn barnet ditt. Mener pappan her spurte på kontroll for ikke så lenge siden om det var greit, og at helsesøster så at noen drikker mye og andre barn lite.. og at det finner vi ut av selv..

Skrevet

Ta alt med en klype salt. 5-600 ml fikk jeg beskjed om av helsesøster.

Skrevet

Ja, det fikk jeg og beskjed om, på 6-mnd kontrollen. Lurte bare på om det endret seg etter hvert som de ble eldre. De skal jo ha mer og mer fast føde. Dessverre er denne karen her så kresen, at det eneste jeg får i ham av middag er en spesiell pasta med tomat og squash fra 6mnd. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...