Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #26 Skrevet 19. oktober 2010 Nå har ikke hovedinnlegger vært så lenge sammen med sin kjæreste at bonusbarn var vel å ta litt i.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #27 Skrevet 19. oktober 2010 Hallo i luken. Dersom det foreligger en avtale om la oss si 70-30 og foreldren med daglig omsorg hevder det er 70-30 vil det ligge til grunn for avgjørelsen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #28 Skrevet 19. oktober 2010 Ja, det er feil saksbehandling. Men det betyr jo ikke at nav stopper alle saker hvor det kommer inn tips. Selv om det skjer noen, så er ikke det retningsgivende for hvordan praksis er på alle saker.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #29 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg hadde meldt de allikevel. Og til HI.. MELD IFRA! Jeg er IKKE intr i at skattepengene mine skal gå til folk som snylter. Da vil jeg heller spare de å gå hjemme selv. Om noen skal få de, så skal det være eldre på eldresenter, skolene og elevene som går der, sykehus e.l. IKKE til de som bare lyger for å få penger. Noen må gjøre noe med dette. Jeg blir RASENDE når jeg vet hvor mange som snylter, og dette får meg til å få lyst til å endre hele systemet! La folk få ordne opp i egne problemer, uten av vi andre skal betale for det... Jeg er i utg.punkt positiv til at de som trenger pengene skal få de, men det skal være på ÆRLIG grunnlag!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #30 Skrevet 19. oktober 2010 Tror du det er så enkelt? Hva om de i praksis har 50/50? Og nav kan bevise dette, tror du da at det betyr mye at den ene påstår og ha den daglige omsorgen? Om jeg blir sykemeldt og mottar fulle sykepenger. Og likevel jobber. Tror det det da holder at jeg sier at jeg ikke jobbet i perioden jeg fikk sykepenger? Og at min uttalelse ligger til grunn for avgjørelsen. Hvis du tror at det er så enkelt, så er du temmelig naiv.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #31 Skrevet 19. oktober 2010 om hun svindler blir hun oppdaga alikevel. da blir hun anmeldt av politiet og må i retten, alt må tilbakebetales, og det blir sannsynlig bor og samfunnsstraff/fengsel. kommer an på dommeren politiet og størrelsen på beløpet. før eller senere blir hun oppdaga, kjære deg, bry deg ikke så om x da. har du ikke bedre å foreta deg?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #32 Skrevet 19. oktober 2010 Nei, kanskje ikke. Men hva om HI sitt tilfelle blir en slik sak, siden der er mange slike tilfeller av feilpraksis??? Nav som vanligvis er utrolig firkantet, ser ut til å ha vært rundere enn en ball i kantene når det gjelder mulige "svindlere"!!! Hun(HI) skal være ganske så sikker i sin sak før hun tipser nav, sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #33 Skrevet 19. oktober 2010 Altså, hva er denne eksens adresse, og hva er hennes mulige samboers adresse? Tenker her på bostøtten. Og er det helt 50/50 deling i omsorgen, eller hva? Hva er liksom avtalen de har?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #34 Skrevet 19. oktober 2010 Naiv faktisk. Det var noen voldsomme betegnelser utfra lite. Hvordan skal NAV kunne bevise dette? Dersom det foreligger en gyldig samværsavtale, det betales bidrag i forhold til denne, og bostedsforelder krever denne lagt til grunn er det lite NAV kan gjøre med det. NAV er nemlig ingen domstol.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #35 Skrevet 19. oktober 2010 Nei, men de anmelder. Og har full rett til å tilbakekreve det som er utbetalt feil. Det er mange som "enslige forsørgere" som har blitt tatt for nettopp dette den siste tiden. Men man må jo gjerne leve i troen på at det er så enkelt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #36 Skrevet 19. oktober 2010 Selvsagt sier du fra. Hun stjeler fra alle oss andre hver måned.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #37 Skrevet 19. oktober 2010 det foreligger avtale om 50/50. Han betaler ikke noe bidrag til henne, men betaler barnehagen(ikke spør meg hvorfor). Hun har adresse i den nye kjærestens hus, han har satt leiekontrakten på henne og skaffet seg adresse ett annet sted selv om han bor med henne. Så klart er jeg sikker i min sak, hun har vært helt ærlig med exen sin(min kjæreste) og innrømmet svindelen fordi hun "trenger" penger. Han vil ikke tipse selv men håper noen av vennene gjør det. Jeg skal ikke tipse om det, orker ikke alt oppstyret men tenker mitt og håper noen andre tar affære....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå