Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Hvor mye skal babyen bevege på seg nå? Vet at de blir roligere på slutten, men de siste dagene så har det vært så lite at jeg virkelig begynner og bli bekymret. Kan telle på en hånd hvor mange ganger hun bevegde på seg i går. Mener de skulle røre så og så mye på seg i løpet av en halvtime, men husker ikke hvor mye det skulle være. Noen som vet? Er i uke 39+1 og kan jo nevne at jeg har mild svangerskapsforgiftning så terskelen er litt lav for å ringe føden, men vil jo ikke være helt hysterisk heller...
mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 vet ikke helt hvor mye som er mye og hvor lite som er lite jeg, men jeg selv er i uke 36 nå, og er veldig opp og ned på dagene, men hvis jeg var deg hadde jeg ringt føden ell jordmor og spurt, bedre og være på den sikkre siden ringe en gang for mye ell en for lite, lykke til. og er jo myye bedre for deg og slippe og bekymre deg klem
Jenny_m Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Satt nettopp å leste dette før jeg så innlegget ditt... Det er ikke alle som kjenner daglige spark i uke 20. Barn er forskjellige, og det er også aktivitetsnivået deres mens de er i magen. Det kan også endre seg fra dag til dag. Men hvis du først har kjent at det er regelmessige spark hver dag kan det være greit å følge med på det mønsteret. Det avhenger også av hvordan barnet ligger i magen hvorvidt man kjenner spark eller ikke. Hvis du ikke har kjent noe på en stund kan du forsøkte å drikke et glass saft, dytte litt på magen, og signalisere til barnet ditt at du ønsker kontakt Hvis du fremdeles ikke får kontakt og blir veldig bekymret er det ingenting i vei for å ringe lege eller jordmor. Dette var jo snakk om i uke 20. men det står jo at hvis du er bekymret er det bare å ringe. Jeg er sikker på at de får en hel del tlf av "hysteriske" mødre som ringer for alt og ingen ting. og jeg syns ikke du virker hysterisk. Du føler på deg selv hva som er vanlig med ditt barn. og når noe ikke er vanlig er det klar du skal ringe. Better safe than sorry !!! Hvis det hjelper litt så har gutten min roet seg betraktlig den siste tiden og det varierer veldig fra dag til dag... jeg er 37+3 nå ! Lykke til
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Selv om bevegelsene/sparkene er annerledes på slutten, så skal du kjenne noe.. Den beste måten å gjøre dette på, som de sier der jeg jobber er: Legg deg ned i fred og ro på sofa/seng. Du kan evt drikke litt isvann/saft/brus, bare for å "provosere" frem bevegelse. Du skal telle bevegelser en halvtime og du skal da kjenne 3 spark. Kjenner du ikke 3 spark, så skal du bli liggende en halvtime til og vente på 3 spark. (de kan sove i ca. 40 minutter). Hvis du etter disse 30 (eller 60 minuttene) fortsatt ikke kjenner tilfredsstillende med bevegelser, så skal du ringe føden og få en kontroll. Veldig mange som har stresset rundt/ordnet masse og egentlig ikke har fått ro på seg til å kjenne ordentlig etter. Føler du deg urolig, så syns jeg du skal ringe føden med en gang! Lykke til. Oppdater oss senere da :-)
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2010 Tusen takk for svar damer.. Snuppa skjønte nok at mamsen var bekymret for det ble plutselig litt action her, men nå har jeg plutselig fått kjempespreng i underlivet og baken. Hehe! Har hatt nedpress lenge nå, men dette er liksom litt annerledes, så hååååper det er noe på gang snart. Bare en uke igjen til termin da
Noe vakkert i vente:) Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Oi, så spennende da. Du får holde oss oppdatert, og lykke til
cadence Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Sånn er vesla mi også innimellom, kan ta livet heeelt med ro Blir jo litt smånervøs, men etter litt søtt og kaldt så blir det alltid action:) Men denne jenta har funnet ut at nå om dagen skal hun vri seg fra side til side, unektelig morsomt (og litt vondt) å se skulderen hennes bevege seg fra høyre side nede over til venstre, og tilbake...
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Bra at alt er i orden :-) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå