Gå til innhold

Når bør man sende inn skjema ang. permisjon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurte på hvor nærme termindato dere sender inn søknad om fødselspermisjon ( eller foreldrepenger heter det vel nå).

Jeg så på Nav sine sider og der står det bare "i god tid" , så det var litt diffust. er i uke 27 nå og har måttet stå på skikkelig for å få forlenget vikariatet mitt sånn at jeg fikk jobbet i 6 av de siste 10 mnd. Nå er det heldigvis i boks :-)

Fortsetter under...

Hei,

Gratulerer med svangerskapet:) Godt å høre at vikariatet ditt blir forlenget slik at du du får foreldrepenger!!

Når det gjelder spørsmålet ditt kan det ikke søkes før du er i min. uke 28, husk å få 1 bekreftelse av termindatoen fra jordmor evt legen. Det skjemaet skal sendes inn i lag med søknaden.

Da jeg tok kontakt med NAV her hvor jeg bor, (da var jeg litt over uke 33 av svangerskapet), fikk jeg beskjed at skjemaet BØR sendes inn 2 mnder FØR jeg skulle ta mammaperm, for det kan ta sin tid med tanke på hvor mange saker de har, men det gjorde ingenting om jeg var forsinket da jeg bemerket at det var bare 4 uker igjen til jeg skullle ut på perm. Sikkert fordi jeg får lønnsutbetaling direkte fra min arbeidsgiver som igjen får tilbakebetalt fra NAV. Det var også derfor jeg ikke var så kjempe bekymret;)

Uansett vil jeg anbefaler deg å sende inn skjemaet ASAP etter uke 28, for er det noe feil med skjemaet har du iallfall god tid å rette opp.. Det er ikke bare og bare fylle det ut... Mange sider og mange opplysninger som må på plass der, samt at arbeidsgiveren din og din kjære må sende inn lønnsopplysninger.

Du får lykke til:)

Annonse

Hos nav her hvor jeg bor, anbefaler de å søke ca to måneder før du skal ut i permisjon, men de fikser kortere frister også.

Jeg søkte i begynnelsen av august forrige gang, fødte i midten av august, og fikk første utbetaling i slutten av august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...