Gå til innhold

Når bør man sende inn skjema ang. permisjon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurte på hvor nærme termindato dere sender inn søknad om fødselspermisjon ( eller foreldrepenger heter det vel nå).

Jeg så på Nav sine sider og der står det bare "i god tid" , så det var litt diffust. er i uke 27 nå og har måttet stå på skikkelig for å få forlenget vikariatet mitt sånn at jeg fikk jobbet i 6 av de siste 10 mnd. Nå er det heldigvis i boks :-)

Fortsetter under...

Tror vi på jobb skal sende inn 3mnd før. I forhold til nav så får du ulikt svar hver gang alt etter som hvem du spør.

Noen sier at du kan vente, andre sier bare send inn. Uansett så kan det ta litt tid før du får svar. En del nav-kontor behandler ikke skjema før det nærmer seg permisjonstiden.

Men det er et makkverk å fylle ut, så det er bare å få det gjort. Jeg har fyllt ut skjema både til nav og på jobben, leverer på jobben først fordi sjefen min er flink å regne ut hvor mange permisjonsdager jeg skal ha ekstra pga beveglige helligdager osv, så da vet jeg nøyaktig :)

Er 25 uker nå, så tenke å levere på jobben denne uka. Greit for sjefen å kunne kunngjøre stillingen min i god tid slik at det blir lettere å finne vikar.

Godt med alt som er gjort.

Beveglige helligdager blir IKKE tatt med i det hele tatt i nav sitt system. En uke er består av mandag til fredag, helligdag eller ikke.

Så slik som i jul, påske og i mai da det er mye helligdager lønner det seg å ta ut ferie!

Veit ikke helt hvordan det regnes ut andre steder, men er lærer og sjefen min legger disse til :) Stiller ikke mer spørsmål rundt det jeg :)

Sist jeg leverte søknad sa de at jeg kunne levere skjema fra ul som terminbekreftelse....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...