Gå til innhold

storesøster!!!!!!!hjeelp!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dattera mi er snart 13 og fikk vite d når eg var 8+3, og hadde vært på tidlig ul.

dette fordi eg var ekstremt kvalm og kastet opp (sykemeldt), og fordi d ved to tilfeller tidligere i år ikke har gått som vi ville... ex.u og MA

men nå er mi si såpass stor at ho skjønner d. tror ho gleder seg til å få en liten søster eller bror.

prøver så godt eg kan å ta ho med i svangerskapet, der vi ser uke for uke hva som skjer, når eg skal på ul, navn, utstyr og klær vi trenger, osv.

Jeg fortalte det til gutten min på 7 år i uke 8 tror jeg det var. Egentlig skulle jeg vente med å si det (har hatt 4 aborter på under et år), men så hvor bekymret han begynte å bli for meg etter å ha vært vitne til spybyene mine som jeg hadde hver eneste dag (vi har liten leilighet;) Er jo måte på hvor lenge en kan ha omgangssyken, men likevel kunne gå på jobb;)

Han har ønsket å bli storebror igjen så han ble glad, men samtidig litt redd også sa han. Han vet nemlig at ting kan gå galt da en mor til en han kjenner mistet babyen sent i svangerskapet...

Ellers synes han det er stas å følge med fra uke til uke, med bilder av hvor stor babyen er akkurat nå osv...

Han er veldig interessert i svangerskap og fødsler - så er nok ganske moden for alderen når det gjelder dette temaet :) De andre gutta ser star wars, mens han ser på jordmødrene. haha.

Nå er min gutt bare 2år, men "hiver meg på" likevel. Jeg har iallefall tenkt litt på saken, selv om jeg ikke tror gutten min har noen anelse om at den babyen i magen "snart" skal komme å bo med oss :-P

- 9mnd kan være fryktelig lang tid å vente selv for oss voksne, greier barnet ditt å holde "spenningen" så lenge? Om hun gleder seg er det jo synd om hun går lei før ungen kommer...

- Hvordan er din form? Om ei over her sier, er man i dårlig form kan det faktisk være greit å fortelle barnet at man kaster opp, kanskje litt hormonell, slapp og ikke orker å være med på ting, - ikke noe ungen trenger å bekymre seg for, men at dette kommer av at det er baby i magen.

- Faren for abort. Om jeg ikke hadde vært veldig dårlig ville jeg nok valgt å vente iallefall til uke 12 med å fortelle det.

Har jente på 3.5 og gutt på 2, fortalte det i uke 10 da vi hadde lyst at de skulle få vite det først. Når en forteller det til andre blir det jo et naturlig samtaleemne og da vil de jo fort kunne plukke det opp gjennom andre. Vi viste hvor bitteliten babyen i magen var og jenta vår forsto godt at den jo måtte bli mye større før den kunne komme ut. Hun syntes også det var stor stas å få fortelle hemmeligheten vår til venner og familie:) Kjekt å innkludere dem fra starten syns jeg. Lillebror sier mamma baby magen - ellers er det nok litt fjernt hva det egentlig vil si for ham. Snakker ikke om det daglig, men storesøster kommer med jevne mellomrom innpå det og det er utrolig koselig og snakke med henne om det.Hadde noe gått galt så er det også sånt som kan skje og da ville jeg bare forklart det for henne - ikke verre enn det. Jeg har altså tro på å innkludere dem fra starten,storesøster vet godt at det er både jul og flere bursdager igjen før babyen kommer ut. Først gleder hun seg til mamma skal få større mage enn pappa : ) Hehe : )

Annonse

Hei :)

Jeg syns godt du kan fortelle det til henne nå. Vår gutt på 6.5 og jente på 4 fikk vite det etter UL da jeg var 12 uker på vei :) De ble kjempeglade og stolte. Nå koser de stadig vekk med magen, må ha nattakos av "babyen" - dvs magen osv :) Men minstejenta sier stadig vekk da at "Jegb lir litt iriitert på den babyen...den kommer jo aldri! Men om 4 dager - da kommer den" ;) Så jeg tror ventetiden blir lang for ho :)

Jeg ville fortelle det til dem før det ble offisielt, liksom. Som de andre over her sier...vi hadde lyst å fortelle dem det selv...på vår måte...ikke at de skulle høre det fra andre. Dessuten har de ikke vondt av å vente på denne babyen...Jeg sier at det tar så lang tid fordi babyen må vokse og bli klar for å komme til verden. Tror nok di jente å vil forstå det...og ho vil sikkert lure på hvorfor magen din blir større etter hvert nå også :)

Lykke til :)

mine som da var 6,5 og 2 fikk vite i uke 10. Jeg hadde fått bekreftet liv. Jenta på 6,5 har vært med på det en gang før. Jeg har forklart begge at det tar lang tid før en baby blir ferdig. De spør av og til hvor stor han er og hvor stor han skal bli og godtar det. Og de er veldig klar over at babyen komemr en gang etter jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...