Gjest Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Nå har jeg lest omtrent det som fins angående dette, men føler meg like opplyst som da jeg startet, så...en gang for alle: Hjelper det å kutte ned på dagsøvn hvis barnet har våkentid på natta?
Grateful mom Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Ikke nødvendigvis, men du kan jo forsøke? Det fins vel ingen fasitsvar, og vi har mange forskjellige erfaringer bare i vennegjengen vår så skjønner at det ikke er lett nei Men en ting jeg husker etter sist gang, er at hver gang det var noe "rart" med sovingen på natten så ble løsningen at vi kuttet ned på dagsøvnen. Først kan det bli helt kræsj, og etterhvert så kanskje det løsner, etter 1-2 uker eller så. Vi har aldri slitt med våkentid på natten, heller det at hun har slitt med å sovne på kvelden, og våknet grytidlig. Hvor gammelt er barnet og hvor mye sover han/hun på dagen og natten da?
Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Han er 11 mnd og sover ca to timer på dagen. Egentlig tror jeg det er andre grunner til at han våkner. Han har en jeksel på tur opp...men det har vært såpass konsekvent i det siste med den oppvåkninga, så jeg vet ikke. Jeg ante virkelig ikke at det var en sånn utspekulert vitenskap med denne sovinga. Det er søvntog som kommer og går, og nåde dem som er sene!
abella Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 For oss har det vært et klart tegn for å kutte ned på dagsovinga når det blir tull med legginga. Han sover godt om natta uansett, også rett før vi kutter en dupp, selv om han da på en måte har sovet "for mye" på dagen. Han har heller aldri hatt perioder med tidlig morgen. Vi gikk over til én dupp da han var 9,5 mnd og det viste seg å bli en veldig god rutine. Er nå snart 11 mnd og sover 2-2,5 timer på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå