Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hva som skjer nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er i gang med første ivf-forsøk, men måtte avbryte da jeg ble ganske så overstimulert :(

Ved uttak fikk de ut 20 egg, hvorav 9 egg ble perfekt befruktet.

2 dager etter uttak var jeg til kontroll og da fant vi ut at jeg hadde igrunn "mer enn nok med meg selv", og at det ikke ville være lurt å sette inn noe egg da. Det var et lite slag i ansiktet der og da, for vi var jo så nære, men jeg er igrunn litt glad for at det ble som det ble...

Når jeg var til kontroll fikk jeg beskjed om at jeg ville få blødning i løpet av et par uker og da skulle jeg ta kontakt igjen så skulle jeg få noen nye medisiner før de skulle sette inn et egg.

De nevnte at jeg skulle slippe hele runda med puregon nå, men at det bare var noen piller jeg skulle få.

Nå har jeg da fått blødning, og skal ringe inn imorra.

Det jeg lurer på nå er hva som skjer videre nå? Hva slags piller skal jeg gå på? Hvor lenge?

Og ikke minst; hvor lenge er det til jeg blir ruger??! :)

Takk for svar på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal du ha fryseforsøk. Da trenger du ikke nedregulering og stimulering, for eggene ligger allerede befruktet i fryseboksen :-)

Du skal sannsynligvis gå på Progynova (piller) og Progestan (stikkpiller med progesteron). Husker ikke helt (det er tre år siden jeg hadde fryseforsøk), men jeg tror det er UL etter 9-11 dager med medisiner (og man starter medisinering tidlig i syklusen) - men noen andre kan helt sikker fortelle deg med større sikkerhet. Når slimhinna er klar for å motta befruktede egg får du innsetting, og det skjer på samme vis som ved ordinært forsøk - men klinikken tiner opp egg på forhånd.

Rundt regnet er du vel ruger om et par uker, hvis jeg husker riktig :-)

Lykke til!

Skrevet

takk for svar :)

Desverre er jeg visst ikke ruger før i uke 48 (!!!!) :( Snakket med klinikken igår.... Merker at jeg blei skikkelig skuffa, for jeg håpa liksom at det skulle skje noe nå...

Jeg ble ikke nedregulert i det hele tatt før uttak, derfor jeg ble overstimulert... Planen var bare stimulering, så skulle vi "fikse resten sjøl", men så satt jeg plutselig med 20 egg! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...