Gå til innhold

Gir bekkenløsning isjiassmerter?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 2 ryggoperasjoner, og er vel kjent med isjiassmerter i beina.

Jeg har i det siste merket verk i korsrygg, og økt stråling i beina. Det er vel ikke b.løsning som er på vei?

Jeg føler at ryggen er grei i det daglige, og har ikke smerter, men jeg er klar over at jeg har et svakt punkt. Derfor er jeg i gang med bekkenøvelser osv på treningen.

Hvordan finner man ut av hva som er b.løsning og hva som kan skyldes evt kranglete rygg igjen?

Fortsetter under...

Ja, bekkenløsning kan gi isjaslignende smerter.

Det lureste er å bli undersøkt av f.eks. en kiropraktor vil jeg si. Evt. fysioterapeut, naprapat, osteopat. Det er mange som kan vøre flinke med bekken, men det varierer. Ring en aktuell behandler og spør!

Uansett hva det kommer av kan du trenge hjelp til å løse opp stivhet og låsninger for å bli kvitt eller lindre smerter.

Lykke til!

• 3 uker senere...

Jeg har det som deg. Har hatt to episoder med isjas tidligere.

Begynte å kjenne rygg- og bekkensmerter ca uke 18 (men ikke alvorlig vondt), fra uke 20 har jeg ikke sovet mer enn et par timer om nettene. Etter undersøkelse hos lege, fysioterapeut, kiropraktor og akupunktør er konklusjonen en kombinasjon av bekkenløsning og lumbale ryggsmerter, noe som ikke er uvanlig for oss med svak ryggkonstruksjon fra før.

Øvelsene fra fysioterapeuten hjelper en del, men jeg er nå sykemeldt 100 % og bruker dagene til å ligge, gå og gjøre øvelser, samt pusle rundt i huset og gjøre veldig lette oppgaver. Jeg er nå i uke 27 og har innsett at dette kommer til å vare ut svangerskapet. Smertene takler jeg ved å høre på kroppen; ligge når jeg må, gå når jeg ikke klarer å ligge mer, og sitte minimalt. Jeg står på knærne i stolen og spiser. Har også en varmepakning som blir flittig brukt, samt et støttebelte for bekkenet som jeg har kjøpt på apoteket. Smertene blir aldri borte, og jeg våkner av mine egne skrik når jeg skal snu meg i senga.

Siste forsøk er naprapat, skal dit til uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...