Blæddieblue Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg tok en graviditetstest i dag, som viste seg å være positiv. Hadde jo mensen her nettopp, men kjente veldig stikking i nedre del av magen og måtte bare teste. Skal jeg ta en test til mon tro? Eller er det ikke til å ta feil av? Noen andre med mens som fikk påvist graviditet likevel? Hmmmm........
Petrine +spire=❤ Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Vet det er mulig å ha mens selv om en er gravid. Om du tok en test i dag ville jeg nok ventet noen dager før jeg tok ny, for å se. Ellers kan det jo være greit å ta kontakt med legen for å evt måle hcg med flere blodprøver. Dette for å se om nivået synker eller øker som det skal.
Lisa-lykkelig Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Det er visst vanlig å ha en type blødning den dagen en skulle hatt mensen.. kan være en evt. tvilling som det ikke ble noe av, eller bare en slags bortfallsblødning (eller hva det kalles). Hadde det selv Men det var ikke snakk om mye.. nesten så en kunne tørke det vekk med et tørk. Men dette er sikkert veldig varierende. Det var nesten så jeg ikke tok graviditetstest selv, men siden jeg hadde flere liggende tok jeg det allikevel, og den var positiv og det stemte
Blæddieblue Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2010 Men viser en test deg at du er gravid om du ikke er det? Tenkte å ta en ny test, bare for å være sikker. Har lest om folk som har hatt mensen som vanlig, og derfor ikke trodd de var gravide. Men det er vel ikke vanlig nei...
Underveis --> Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Du kan ha vært gravid, men så gikk det galt med en gang. Kan være årsaken til at du opplever en normal mens, og får positiv graviditetstest.
CI82 Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Har du tatt ny test? Og hvor lenge hadde du mensen? Jeg fikk mensen for to dager siden, men nå er den borte igjen. Pleier normalt å vare i 5-6 dager. Tenker at det kanskje er en mulighet for at jeg er gravid likevel, men jeg fikk negativ test på mandag, så det er vel usannsynlig. Skal ta en test igjen snart, ikke lett å vite hva denne kroppen finner på... Det kan jo hende, som en annen sier her, at du har vært gravid og mistet med en gang. Sånn at du fortsatt har hcg i kroppen og derfor positiv test. Håper du er gravid da
Blæddieblue Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg hadde normal mens, 6 dager.... Tok en ny graviditetstest dagen etter, den var negativ....så nå har jeg en positiv og en negativ test.... jeg bare venter og ser :-) Er jo nå også i gang med 4.pp med ikm i uke 44.... Så får bare smøre meg med tolmodighet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå