Gå til innhold

så var jeg tilbake her da..

Anbefalte innlegg

Jeg hadde virkelig trodd at jeg ikke skulle trenge å være på dette forumet på en stund, men det går ikke alltid som man håper, desverre.

Hadde et fryseforsøk i august som endte i graviditet. Var i lykkeland. Etter en MA i fjor, så skulle vi endelig lykkes. Men på UL i uke 8 så så vi at det lille knøttet hadde gitt opp, og hjertet hadde sluttet å slå. Så nå er graviditeten over, lykken er over og man sitter igjen med vonde, såre følelser og tanker. :( Vi skal ikke i gang med nye forsøk før over nyttår. Virker som en evighet til. Men kroppen trenger vel litt tid for å komme i gjenge igjen.

Ble et dystert innlegg dette, men er mange tanker som må ut på en aller annen måte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142452241-s%C3%A5-var-jeg-tilbake-her-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler så med deg, håp-86! Har selv akkurat mistet for første og forhåpentlig siste gang. Det er et sjokk å gjennomgå det vi har gjort, for ikke å si et traume. Ønsker deg all mulig lykke til ved neste forsøk, så får du bruke månedene fremover til å leges, mentalt og fysisk.

Jeg unner ingen å gjenomgå dette nei. Det føles ganske så tomt etter at aborten er gjennomgått og alt som er igjen er sorg.

Så godt at du har egg på frys da. Her blir det full pakke neste gang, hormoner og egguthenting.

Håper vi kan følge hverandre fremover. Og håper at det ender i flotte babyer til høsten. :)

Jeg føler med deg, og vet ganske mye om hvordan dere har det nå. Har selv mistet tre spirer ifbm to IVF-graviditeter. Det er virkelig kjipe greier.

Lurt å gi kroppen noen måneder å komme seg på, det er mye hormoner som skal normaliseres før dere har et godt utgangspunkt for nytt forsøk - og det kan være lurt å la hodet hvile også.

Klem til dere

Annonse

Hei håp-86.

Det går ganske bra med meg nå. Vært litt tom og trist og blitt fort blank i øynene, men nå synes jeg at det går bra. Kroppen er i rute etter sa, og regner med at jeg ringer Riksen i morgen for å avtale oppstart med medisiner. Har plass til uttak i uke 49. Både mannen og jeg gruer oss litt til ny runde med spray, men det er jo slettes ikke sikkert at hormonheksa dukker opp ved dette forsøket. Hun var veldig tilstede sist:-)

Håper det går bedre med deg!

Klem

Pia76..Gravid: Tanker for gode tanker. Jeg må si at det går bedre nå. det hjelper å få snakket/skrevet litt om det, og få litt orden på følelsene.

Så godt å lese, tingeling, at det går bedre! Hvor lang tid har det gått fra din sa til dere begynner igjen? Jeg kunne godt tenke med å få begynt igjen i desember jeg også.. Men vil jo selvfølgelig at kroppen skal være optimal til neste forsøk.

klem

Hadde sa 22 september, og tanta er på vei nå. Jeg har begynt med spray rundt dag 14 på de andre forsøkene pga uregelmessig syklus, og regner egentlig med at jeg skal starte med spray om et par uker. Rekker altså bare en syklus før nytt forsøk. Er overrasket over at jeg kunne begynne på nytt forsøk så fort.

Det var en periode jeg var litt usikker på om jeg egentlig orket å starte opp igjen så kjapt. Trodde nok jeg var "ferdig" med å reagere på det raskere enn jeg egentlig var. Nå kjenner jeg at jeg ER klar:-) Er ikke så "sårbar" og sliten lenger, og synes det er helt greit å gå på jobb igjen! Siste offentlige forsøk nå, og er naturlig nok veldig spent på hvordan det går.

Ta vare på deg selv, og gi deg tid til å reagere. Det går bedre etterhvert (merkelig nok), og ved neste forsøk skal det gå bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...