Gå til innhold

dilemma ang jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid 5+2 idag og har en litt brunaktig utflod.. Tror jeg har hatt det i flere dager men ikke tenkte over deg!!!Jeg som har mistet 2 ganger i uke 6 før!!!! er jeg ikke dum=????

Har nettop vært hos legevakta og de sier at jeg må se an.

Når det gjelder jobb så spurte jeg om jeg skal holde senga eller kan gå på jobb sa da sier legen at det er best at jeg holder meg hjemme.i en uke..

Jeg har kontrakt ut november men det er stoooore muligheter at stillingen bli fast.. så nå tror jeg virkelig at hvis de får greie på at jeg er gravid(dersom jeg sykemelder meg) så får jeg ikke den jobben....

Hva gjør jeg????

Har en kontor jobb uten noen form for stress ....Kan det være farlig for bebyen min å gå på jobb selv uten å stresse seg der?

Tenkte at mannen min kan kjøre meg dit sånn at jeg kan slippe å ta kolektivt/vente i kulda, osv...

Hav tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hørt på legen. Arbeidsgiver får jo ikke se i sykmeldingen hvorfor du er sykmeldt.

Og det er jo influensatider nå, så da kan jo de bare anta at det er derfor du er sykmeldt ;)

Tror nemlig jeg også hadde vært redd for å ikke få den evt faste stillingen om jeg sa jeg var gravid så hadde ikke nølt med å svare at jeg har fått influensa/omgangssyken eller lignende om jeg ble spurt direkte..

Skrevet

TAKK for svar!! Saken er at det står i sykemeldingen blødninger i svangerskapet!!!!!!!!!!!!! Jeg har også spurt legen om det er mulig å ikke skrive at jeg er gravid..og hun sa at det ikke er mulig at det skal stå der!!!!!!!!!!!!!

Jeg visste fra før at legen skal ikke opplyse hvorfor...Men hun på legevakta har skrevet blødninger i svangerskapet!!!!!!!!!!!!!!

Hva kan jeg gjøre nå? Dra til min fastlege imorgen og spørre om sykemelding hvor det ikke står at jeg er gravid???????????

Skrevet

Det skal stå at du er gravid sånn at nav betaler tilbake penger til jobben, så vidt jeg skjønner. Men det står ikke i den delen du leverer på jobben. Det sjekka jeg idag, fikk nemlig sykemelding selv idag. Det står i delen du beholder selv og den legen sender til nav.

Sjefen min vet jeg er gravid, men det er ikke hun men kontorsekretæren som håndterer den, og jeg vil ikke at hun skal vite det. Eller noen andre på jobben for den saks skyld (blødninger og redd for å miste jeg også). Så de trenger ikek få vite hvorfor.

Men la oss si du ikke mister, og fortsetter å være gravid og blir mere sykemeldt pga svangerskap, da kan arbgiver få tilbake sykepenger fra nav til å sette inn vikar for deg. Hvertfall funker det sånn hos oss, jeg er lærer, så det må jo nødvendigvis inn en vikar når jeg er borte. Og dette har da ingen kostnader for jobben min fordi jeg er borte pga graviditet.

Skrevet

Ja det står i en av delene i sykmeldingen hvorfor du er sykmeldt men den/de delene skal for all del ikke arbeisgiver ha ;)

Skrevet

Tussen takk fosr svar, damer!!

Jeg kan ikke så mye om dette her med penger og graviditet..Dvs at dersom det skulle gå bra med meg og jeg blir sykemedlt mer etterhvert så får jobben tilbakebetalt pengene av nav(de pengene de brukte på min lønn) eller er det bare lønna til vikar de får tilbakebetalt???

Jeg tror at de setter mye prsi på jobben jeg gjør siden jeg har opprettet et nyt tjenmerstetilbud så derfor ble min stilling finansiert med prosjektmidler til 31 november og etter det skal stillingen bli fast...

Hm...Jeg liker å jobbe, stortrives med det jeg gjør og tanken på at de muligens kan finne på noen bare for ikke å gi den faste stillinga til en gravid .....ufff.

Skrevet

Sant det, arbeidsgiver bør ikke vite hvorfor du er sykemeldt, det er det du,lege og nav som vet. Med det sagt, jeg ble også sykemeldt i 3 uker av fastlege pga blødninger, jordmor og gynekolog mente det var bortkastet. Spontan aborter så tidlig kan ikke stoppes, om noe er galt skjer det uansett ro eller jobb desverre.

Skrevet

Takk for svar damer! Jeg tenker som deg Sarahmor.. ingenting kan stoppe en SA..

Jeg fikk 10 dagers sykemelding men har egentlig lyst å dra på jobben imorgen...Føler egentlig at jeg mister snart...har ikke omme bryster og ikke kvalm lenger..Nå venter jeg bare på at jeg mister..ufff...

Etter jeg har mistet 2 ganger tror jeg at det er nesten over for denne gangen også...

Har veldig veldig lite lystbrunt utflod..men har en dårlig følelse når det gjelder dette svangerskapet....

Skrevet

Du bør gjøre det du synes er mest riktig for deg tror jeg, kanskje du kan ringe en jordmor å snakke med henne. Jeg var også sikker på at det var fryktelig galt hver gang jeg blødde og blir aldri kvitt den der bekymra, katastrofe følelsen, men hver ul (som jeg har vært helt sikker på hver gang kom til å gi meg forferdlige nyheter) har gutten vært i farta og alt er normalt :) Nå er jeg 22+2 men noe bekymrer meg stort sett hver dag,

Håper det går bra med deg og den lille :)

Lykke til

Skrevet

Takk for gode ønsker Sarahmor! Jeg begynte å grine da du skrev "den lille"..

jeg har jo ingen barn fra før og mistet 2 ganger...Ser at du også er bekymret selv om du er 22 uker på vei og så teller du dagene fortsatt...

Har du mistet før også?Eller hadde "bare" blødninger?

Skrevet

Det må være forferdlig vanskelig da ;o( Uff unnskyld var ikke meningen å få deg til å gråte, men det er ikke sikkert det er så galt som du tror.

Har mistet en gang men det var før jeg viste at jeg var det. Men har brukt så veldig lang tid på å bli gravid, 2 år med eks kjæreste, og over 4 år med barnefar, som dumpa meg like før jeg fant ut jeg var gravid. Så jeg er alene om alt, alle bekymringer, alle redsler.Jeg har blødd endel, men de har funnet ut, bare for et par uker siden, at det kommer fra frynsete slimhinner i livmorhals og at det er ufarlig heldigvis, men det er vist ganske vanlig å ha det når man er gravid.

Når jeg kom over 12 grensa, begynte jeg å telle ned til 24 grensa, er noe å bekymre seg for hele tiden synes jeg. Nå som han sparker er jeg sikker på at noe er forferdlig galt når han tar det helt med ro endag og sånn blir det vel til han kommer ut...men litt mer slapper man jo av når man begynner å kjenne spark da :)

Håper virkelig alt går bra for deg

Skrevet

I uke 5 hadde jeg ikke noen symptomer enda, var litt kvalm og litt svimmel et par netter, fant ikke ut at jeg var gravid før i uke 7, da begynte alle symptomer ordentlig, så det bør jo ikke bety noe at du ikke føler deg noe særlig gravid enda

Skrevet

Hei Sarahmor! såå trist er det du skriver om at nå er du alene i alt dette, med dine bekymringer:((((( og du klarer dette..Jeg kunne aldri ha klart dette alene...Livet er så utrolig vanskelig noen ganger...

Vil bare gi deg en stooooooor klem! Det fortjener du..Du er sterk synes jeg!!!! Hvor gammel er du foresten og hvor bor du? Jeg blir 31 snart og bor i Oslo...

Litt oppdatering fra meg).

Idag har jeg snakket med min fastlege ang mine bekymringer og hun mente at jeg skulle komme imorgen og målt Hcg verdiene og på mandag. Det skal jeg gjøre. så da vet jeg med sikkerhet om min svangerskap utvikler seg normalt...

På mandan finner jeg ut resultatet( tror jeg) og da har jeg bursdag...Mannen min skal bli med meg til legen på mandag sånn at jeg har han som støtte i tilfelle ..nedtur...

Idag har jeg også vært på jobb..Sagt ingenting om graviditeten, jeg må jo ha jobb fra januar også...

Er du fortsatt i jobb eller eu du sykemeldt?

Skrevet

Takk :o) Det er bra legen tar deg alvorlig da :) Håper du får gode nyheter på mandag, som skrevet hadde jeg ingen symptomer før uke 7. Bra du har en snill mann som støtter deg :o) Alle sier det er mye lettere å være 2 :) De 12 første ukene var jeg og bf ikrig stort sett vi, det var fryktlig, han hadde nemlig fått seg en internettkjæreste i utlandet mens vi var forlovet, og borte var han,de 12 første ukene er jo forferdlige i seg selv, var de lengste ukene i hele mitt liv!

Så det er veldig fint at du har en snill,støttende mann de neste ukene:) Når du kommer deg til uke 13 blir det mye lettere, selv om jeg er fryktelig bekymra enda, er det mye lettere nå,men både jordmor og lege på sykehuset sier at mange som er alene er mer bekymra fordi man mangler den å støtte seg til, så du vil nok få det bedre enn meg når du kommer deg til 13 :)

Hva jobber du med forresten? For det er jo en ting man ikke bør gjøre da,løfte tungt.

Er 34 år fra østfold jeg. Har jobbet frem til den uka her, nå får jeg svangerskapspenger, er så mye svimmel, svimer av endel og fikk ikke tillrettelegging på jobb, savner jobben, får liksom enda mer tid til å bekymre seg når man bare går hjemme...Men nærmer meg jo 24, og da håper jeg at jeg begynner å slappe av enda litt mer hehe.

Gratulerer med dagen på forskudd, håper du får den beste bursdagen og nyheten ever :) Skal tenke på deg på mandag, håper du kan oppdatere meg da.

Det går sikkert bra, lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...