Gå til innhold

Gir dere deres 2-åringer kjærlighet på pinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min får ikke. Er så redd for at toppen skal dette av pinnen, og setter den fast i halsen. Han får heller ikke drops eller potetgul, for han prøver å svelge ting helt. Har forsøkt potetgul ca. 3 ganger, og han har satt det fast hver gang.

Er det jeg som er hønemor, eller er det vanlig at ikke så små får slike ting?

Skrevet

hver kjenner sitt barn.

Hun får begge deler uten noe problem. Har heller aldri satt noe i halsen.

MEN så er det ting hun kanskje har fått et par-tre ganger. Det er jo ikke akkurat de tingene man dytter i to-åringen.....

Skrevet

Min yngste er snart 2 og han elsker kjærlighet på pinne! Han setter sjelden ting i halsen så jeg er ikke redd for det. Jeg er redd hvis han springer med den i munnen! Han har en storesøster som han hermer etter og det går ikke an å nekte han hvis hun får! Hvis han ikke er helt stø på svelgingen så synes jeg ikke at du er hønemor:)

Skrevet

Har en gutt på 2,5år, han får ikke kjærlighet på pinne. Han biter bare av toppen og tygger på den. Myke "drops" og pastiller slik som gomp, smurf etc får han. Potetgull har han fått smake før han fyllte to, aldri hatt problemer med å spise det...

Skrevet

Ikke engang 3-åringen min får kjærlighet på pinne, er også livredd for at de skal få toppen i halsen..

Men til og med lillesøster på 20 mnd spiser potetgull og pastiller uten problemer. Hvis din sliter med potetegull går det jo ann å gi sånne "mykere" varianter som bamser eller Elias som lørdagskos da.

Skrevet

Ja visst du er hønemor, så er ihvertfall jeg det.

Guttungen min på 3år har aldri smakt en klubbe!

Kjøper aldri det eller harde drops til han.

Klubbe tærer og skader veldig på tennene (har en tante og en onkel som er tannleger, å har blitt litt skremt av dem).

Å ikke minst at toppen kan falle av som du sier å være en kvelningsfare.

Her får guttungen eliaspotetgull, gomp eller smurfedrops, eller noe smågodt (colaflasker, sjokolade e.l.) Men det er langt fra hver helg han får det. Noen ganger får han bare en pose med cartoonieskjeks. Har ingen større søsken, så lørdagsgodt er heldigvis ikke ett begrep han vet om :P

Skrevet

Min 4 åring har fått det kun et fåtall ganger, da følger mor nøye med. Aner ikke hvor mange jeg har luka ut fra godteposer fra han var 2 år.. Synes det er en uting, både pga kvelningsfare og tenner...

Skrevet

Nei, det har hun aldri fått. Hun er nå fire. Vet du spurte etter 2 åringer. Men måtte bare svare;) Jeg hater kjærlighet på pinne! Seige sukker-bomber. Urk. Det er et stort nei her i huset. Og siden hun aldri har fått her, så vil hun heller ikke ha det. Hun har jo fått i godte-pose i bursdager el lign. Men hun liker det ikke sier hun;) Heller ikke drops. Mor er bare fornøyd med det;) Men for all del, av og til skader jo ikke. Men ser jo at spørsmålet er ang sette i halsen. Syns ikke du er hønemor:) Skjønner deg jeg:)

Skrevet

min begynte å få kjærlighet på pinne av og til like før hun ble to. Følger godt med henne mens hun spiser den, hun får ikke være alene eller løpe rundt.

Skrevet

Nei-aldri!! Ikke om de er to eller fire.

Hater det godteriet.

Det er klissete og farlig.

Verste jeg ser er små barn som løper med en slik i munnen.. Grøss..

Skrevet

Førstemann fikk ikke sånne ting... Men lille tuppa på 16 mnd har spist både kjærlighet og potetgull =)

Nå får hun ikke dette så ofte, men i selskap, der dette har vært på bordet har hun fått smake, og hun elsker det! Jeg følger jo veldig godt med når hun spiser, og det er faktisk flere kvelinger med pølser og boller, enn ved kjærligheter =) (ifølge det førstehjepkurset jeg var på sist!)

Skrevet

Jeg gir hverken 3,5-åringen eller 6,5-åringen kjærlighet på pinne. Største har fått det andre steder, men jeg gir det ikke til dem.

Skrevet

Min får ikke av 3 grunner:

1) Han spør ikke om det selv, dvs han trenger det ikke...

2) Pinnen KAN dette av

3) Slik langvarig sukkerbombe tærer sånn på tennene, de inneholder i tillegg en del fruktsyrer som også etser på tenna.

Heldigvis foretrekker han druer og eliaspotetgull, og litt saltstenger når det er kosetid, men vi har aldri lagt opp til at NÅ er det LØRDAG!

Skrevet

Mine gutter på 17mnd og 3 år får ikke k.p.pinne, ikke drops, ikke seigt smågodt for det setter seg fast i tennene og er så klart ikke bra. Men mine får sjokolade og litt potetgull.

Eldste mann spør heller ikke om noe annet en det han får på lørdager og da ser jeg ikke poenget med å gi de det!!

Skrevet

Eldste fikk alle slags slikkepinner til den dagen han satt med pinnen i handa og kula i munnen. Etter det har vi heller valgt slikkepinner som er flate eller lange og unngått de små runde.

Skrevet

Nei, eller han på 4 ville ha. men det ble bare gris. Blir lenge til neste gang. Tror ikke han synes det var så godt som det så ut.

Skrevet

nei, mini får det ikke. Han får ikke annet godis heller. Kun kjeks og druer og sliktnår det skal være noe ekstra. Men ser at det er enklere når man bare har 1 barn....

Skrevet

Babyen min er bare 6,5 måneder. Det er lenge til han skal få godteri generelt.

Når den dagen kommer, så blir det IKKE kjærlighet på pinne før han er MINST 3 år. Man skal ikke gi kjærlighet på pinne til barn under 3 år. Det står det til og med på de fleste "kjærlighetene", nettopp pga kvelningsfare.

Husker da jeg var gravid, så leste jeg denne artikkelen. :(

http://www.dagbladet.no/2009/11/12/nyheter/storbritannia/utenriks/ulykke/9012338/

Veldig trist..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...