Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos jordmor på onsdag. Første gang hun målte blodtrykk var det for høyt. Målte litt senere på samme kontroll og da var det bedre men siden jeg har vært mye plaget med vondt i hodet, "pannevondt", som hun kalte det ville hun jeg skulle komme tilbake og måle blodtrykk igjen om en uke fordi det kunne være svangerskapsforgiftning.

Har prøvd å lese litt om det, men skjønner ikke helt hva det er. Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142451997-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :)

jeg fikk svangerskap forgiftning i mitt første sv skap. Er redd for å få d denne gangen også.. Jeg ble satt igang pga høyt blodtrykk og proteiner i urinen pluss kroppen min va så full a vann.. Jeg hadde nok også ringt legen i morra tidlig å tatt en morgen urin slik at de kunne analysere denne for deg og evt ta nytt blodtrykk. Hvor langt er du på vei? Dette går nok helt fint :) hadde blodtrykket vært sky høyt så hadde ikke jordmor sendt deg hjem ;)

Nei jeg tenker også at hun ikke hadde sendt meg hjem hvis det var for ille. Dessuten ble det jo lavere til hun målte det igjen (på samme kontroll)

Er bare 16+ 4 i dag, men det er jo bra at hun sjekker opp. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

kontrollen er i morgen så det blir jo spennende å høre hva hun sier. Krysser fingrene for at alt er bra nå.

Men hva er svangerskapsforgiftning egentlig?

Hvor høyt blodtrykk hadde du? Husker du det?

Jeg sitter selv å lurer på om jeg kanskje har SF pga hodepine, vann i kroppen, små svimmel og høyere blodtrykk enn jeg pleier å ha.

Men jeg skal til jordmor i morgen kl 11, å fikk beskjed om p ta det helt med ro fram til da...

Tror man skiller på høytblodtrykk og svangerskapsforgiftning før og etter uke 20.....

Men kommer ann på hva urinprøver viser, om det er protein i urinen. Og slevsagt hvordan du som gravid føler deg.....

Men er du veldig usikker, ta kontakt med JM eller legen din.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...