Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei! :-)

Skal ikke ta noen influensavaksine nei,ingen av oss tok svineinfluensavaksinen i fjor heller, tok ikke sjanse på å vaksinere oss med en så dårlig utprøvd vaksine....

Dessuten så er det 6 gangen jeg går gravid og har ALRI før hørt at vi gravide burde vaksinere oss mot influensa.....

Har også en svangerskapsbok for gravide oversatt fra engelsk, der står det at man ikke anbefaler influensavaksine eller andre unødvendige vaksiner til gravide.....

Kommer ikke til å ta influensavaksine, spesielt ikke hvis svineinfluensavaksinen er i den.

Hørte om et par tilfeller blant gravide i fjor med fatalt utfall, der de mistenkte at svineinfluensavaksinen kunne være skyld.

Svarte i går, men svarer igjen.

skal fortsatt ikke ta den.

BANK I BORDET jeg bruker ikke få influensa, og har ikke planer om å få den nå heller. Samtidig er influensaen verst i februar/mars, jeg har termin tidlig februar, er i permisjon fra jul, så satser på å unngå smitte :)))

BANK I BORDET! SKAL IKKE BLI SYK

Jeg gir barna mine de vaksinene som er anbefalt, men influensavaksiner er jeg imot, bortsett fra særlig utsatte grupper, og det mener jeg ikke gravide er. Vi er ikke syke.

Jeg skal IKKE ta den, ønsker rett og slett ikke å være forsøkskanin. Synes det er rart at noen leger fraråder oss gravide og ta den mens andre anbefaler det..hvis den var så bra så ville samtlige leger vært enige om det.

Men de som tar den har min fulle respekt :)

Annonse

Jeg er ikke i mot vaksiner i det hele tatt, men tror ikke jeg har behov for å ta influensavaksinen. Husker ikke engang når siste gang var jeg fikk influensa (måtte vært for minst 10 år siden). Jeg jobber ikke med barn, går til jobb og da slipper offentlig transport, og så videre.

Jeg skal derimot ta kikkhostevaksinen etter fødsel.

Jeg har tenkt å ta vaksinen i morgen. Når helsemyndighetene anbefaler det, så stoler jeg på at det er trygt. Tok svineinfluensavaksinen i fjor, og tålte den godt (da hadde jeg nyfødt baby). Nå har jeg ei lita jente i barnehagen og er gravid 15 uker. Vil gjerne være på den sikre siden, selv og jeg har godt immunforsvar og er sjelden syk. Jobber med barn - mange nye barn hver uke, så vil garantert bli utsatt for smittefare.

Jeg har foreløpig ikke tenkt å ta vaksinen. Tok svinevaksinen i fjor, men tror ikke jeg tørr ta sjansen på å utsette baby i magen for en vaksine, var ikke gravid i fjor.

Men klart, blir det også i år et massehysteri, så kan man jo fort bli skremt til å ta den, slik jeg, og sikkert mange med meg ble i fjor..

Foreløpig skal jeg i alle fall ikke ta den:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...