Gå til innhold

Hjelp, hvor blir det av melken i ene puppen min???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig så utrolig lite melk i ene puppen... Tror det kommer av at det har vært litt tregere utdrivning i den puppen så jenten min ofte ikke har giddet å drikke skkkelig/lenge nok på den, og nå er det nesten ikke melk igjen i den... Jo mindre melk det har vært i den jo vanskeligere har det vært å få henne til å drikke fra den - naturlig nok!

Har prøvd maaaange triks for å øke mengden siste uken (begynte på torsdag i forrige uke); pumper puppen både rett etter amming og midt mellom to ammingen, står opp om natten og pumper den (i tillegg til den normale nattammingen), drikker masse, spiser som en gal, havrgrøt, amme te, vørterøl (kun 2 flasker foreløpig, vanskelig å få tak i butikkene), nesespray, PRØVER å slappe av, kjøpt brenneslete (kun 2 kopper foreløpig).... Merker ikke særlig forskjell på melkemengden ennå :-(

Med pumping ca 1-1,5 time etter amming får jeg bare ut 10-20 ml!!! Pumping på natten, 3-4 timer etter amming får jeg ut 40-50 ml (på andre puppen fikk jeg da ut over 180 ml!!!). STOR forskjell på puppene!!!

Noen andre som har opplevd dette og klart å fikse problemet? Trenger råd! Hvor lenge må jeg lage meg disse økedøgnene før produksjonen tar seg opp???

Vil ikke amme fra bare en pupp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer fra bare én pupp, jeg - gutten min gadd ikke drikke mer fra den venstre - og jeg prøvde alle mulige ammestillinger for å få ham interessert. Jeg prøvde en stund å holde det ved like ved pumping, men jeg gadd ikke mer til slutt (da var han nokså stor da, 8 mnd, men allikevel). Og den éne puppen funker fint, den! Tenk på at de som har tvillinger klarer å fø to barn med to pupper, da klarer du det fint med én.

Skrevet

Ja, ammestillinger ja... Tvillngstilling fungerte en stund her, og fungerer innimellom nå også, men å amme liggende fungerer fortsatt bra, da drikker hun det lille som er i den "syke" puppen uten å krangle...

Gir meg ikke ennå, nå har sambo nettopp hamstret vørterøl til meg, håper det vil ha effekt.

Men, skulle produsksjonen aldri ta seg opp så har jeg jo alltids høyre puppen som produserer som bare det... Men gud, det ser dumt u med en stor og en liten pupp asså!

Vil gjerne har flere råd om noen har erfaringer med dette :-)

Skrevet

Haha, ja, det ser ærlig talt litt kårni ut med én pupp som er full av melk...men-men, jeg orker ikke stresse med det, også bruker jeg heller innlegg i BHen i den puppen som er litt slapp.. :) Det er så kort tid det er snakk om at jeg tenker det får være det samme!

Skrevet

Samme problemet her. Rask utdrivning og mye melk i høyrepuppen, treg utdrivning og lite melk i venstrepuppen (virker også som om den bare har melk i noen av kamrene). Så får bare lurt han til å ta den venstre 1-2 ganger om dagen (til natten og kanskje en gang om dagen). Så ammer hovedsakelig med høyre pupp. Slik var det sist gang og. Ser litt rart ut med skjeve pupper :-), men det går over. Går fint an å amme med en pupp (tenk på de som har flerlinger).

Skrevet

Skulle virkelig tro at du skriver om meg her.....Har det på akkurat samme måten. Hadde det sånn med forrige mann også, og har styra noe voldsomt for å få opp produksjonen (så mye at jeg holdt på å miste melka av alt stresset)

Har gitt meg med alle triksene nå da jeg fant noe som funket for meg og minsten. Jeg ammer han liggende men fra motsatt pupp....altså den øverste (hos meg er det høyre som er dårlig, så da ligger jeg på venstre side og ammer fra den øverste)

Dette funker bare om natta, for i likhet med datteren din, er han lite interessert i den puppen på dagtid. Han vet at det kommer mye tregere, og ligger dermed bare å smatter på den som en smukk.

Men nå når jeg har fått tømt den godt om natta, er den mye fullere om morgenen, og da har jeg funnet enda et triks for å tømme den på dagen.

Jeg tilbyr den først, og når jeg kjenner melka "slipper", bytter jeg stilling og legger han ned i fanget så jeg bøyer meg over han, samtidig som jeg håndmelker brystet og melken inn i munnen hans.(samtidig som han suger selvfølgelig) Har hjulpet masse de siste to ukene, så nå er heller ikke størrelses forskjellen på brystene så stor (jeg også syntes det var plagsomt å se så skjev ut i klær)

Håper dette kan være til hjelp for deg,men som sagt viktigst av alt.....IKKE FOKUSER for mye på det....da daler melkemengden dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...