AO3 Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Da har jeg endelig vært på sykehuset for ks-samtale, og det gikk over all forventning. Jeg hadde gruet meg veldig i forkant, og vært redd for at jeg måtte kjempe for ks, selv om jeg har gode grunner for å få det (påvist smalt og deformert bekken, vanskelig fødsel som endte i hastesnitt sist). Heldigvis var det ikke noe problem å få ks, og jeg fikk til og med datoen. VELDIG merkelig å vite sitt barns fødselsdato på forhånd...!!! Vi har tenkt å prøve å holde datoen hemmelig, vi orker ikke masse sladring og styr rundt det. Vet av erfaring at svigermor, f.eks., ikke klarer å holde på slike hemmeligheter uansett hvor nøye vi understreker at vi vil hun skal holde tett, og da kan vi like gjerne holde det hemmelig ovenfor alle. De får tidsnok vite når den lille har kommet ut. Jeg fikk snakke med både gyn og jordmor, og begge to var veldig koselige - jeg var vel inne i nesten 1,5 time til sammen. Jeg skal også tilbake for flere samtaler over jul. Gynekologen tok også UL, og alt sto bra til inne i magen! +4% over gjennomsnittet er jo veldig gjennomsnittlig og fint, flinke magebabyen.
Ella78 m/ A&M Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Åh, så godt for deg å få denne beskjeden! Jeg håper det gjør at du slapper av med tanke på hvordan den lille skal komme til verden. Godt å høre at de var forståelsesfulle, men så forstod de jo tydeligvis at du faktisk trenger ks. -lykke til videre!
J -76 Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Ahh så flott da! Gratulerer så mye :-D Jeg skal først inn til samtale i desember, håper jeg får en like god opplevelse som deg.
To gutter + spire Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Så bra at du fikk invilget ! Jeg har blitt henvist til samtale av jordmor , men lurer på hvor lenge de pleier å vente ? Hvilken uke er du i ? Jeg er i uke 26 nå og har termin 28 jan. Venter spent på brev. Hadde hastesnitt med nr 1 og vag.fødsel med nr 2 . Begge igangsatt med sterke (unaturlige rier) smerter . Etter fødsel nr 2 ble jeg sittende i rullestol i nesten 2 uker pga. bekkensmerter ,Mistet også mye blod .(måtte få blodoverføring) Har fått påvist manglende stabilitet og styrke i bekkenledd og muskulatur av kiropraktor. Er veldig redd for å få slike smerter igjen og ønsker derfor keisersnitt denne gangen. Håper jeg slepper å "kjempe" og ønsker en like god samtale som du fikk. Fikk du ks datoen lenge før termin ? hvilket sykehus ? Jeg skal på SUS. (stavanger) . Lykke til
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Bra du fikk innvilget ks! Jeg lurer også på noe av det samme som To gutter+spire. Hvordan man går frem. Snakket du med jordmor på hs først og så ble henvist til sykehuset? Har samme plager som meg du To gutter+spire. Jeg klarer nesten ikke å gå nå.
To gutter + spire Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har blitt henvist til samtale på sykehuset av Jordmor . Vi har snakket om dette siden jeg begynte å gå til sv.sk kontr. Har du sagt til din jordmor at du ønsker samtale på sykehuset Mrs Bad ? Hun henviser deg om du ønsker .
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 eeeemh, jeg er litt treig av meg så har ikke jordmor engang jeg. Hehe. Har bare vært på en skikkelig sv.skapskontroll hos lege. Er 27 uker på torsdag. Må få ut fingern å bestille time i morgen. Men gruer meg så utrolig mye til alt siden jeg har så vondt i bekkenet. Redd for å bare bli avfeid. Har også mistanke om skjedefremfall eller hva det heter. Jeg går til manuellterapeut og han sier jeg har store problemer med bekkenet. På kanten til at jeg får betennelse nedover lårene. Klarer ikke å stå på 1 bein, sitte på huk, løfte eller gå langt. Må bruke krykker nå. Får fnatt av å tenke på å måtte presse ut en baby og i det hele tatt ligge i en seng.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 Å, så deilig! Hvor langt på vei er du? Skal ta opp dette selv neste gang jeg skal til gyn, nettopp hatt ul for 1 uke siden, var da bare opptatt av at det var liv der, var da 11+0 og det var det Uansett, neste ul er 15+2 det er 3 uker til og da tenkte jeg å ta det opp! Hadde en tøff og komplisert fødsel med datteren min i -06, er ganske sikker på jeg får det innvilget av medisinske grunner, men må jo ta det opp og tenker at jo tidligere jo bedre! Kollegaen min har allerede satt av dato til meg hun da, hehe, men må jo få det innvilget av legen da... Lykke til Stor klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 Å, så deilig! Hvor langt på vei er du? Skal ta opp dette selv neste gang jeg skal til gyn, nettopp hatt ul for 1 uke siden, var da bare opptatt av at det var liv der, var da 11+0 og det var det Uansett, neste ul er 15+2 det er 3 uker til og da tenkte jeg å ta det opp! Hadde en tøff og komplisert fødsel med datteren min i -06, er ganske sikker på jeg får det innvilget av medisinske grunner, men må jo ta det opp og tenker at jo tidligere jo bedre! Kollegaen min har allerede satt av dato til meg hun da, hehe, men må jo få det innvilget av legen da... Lykke til Stor klem fra
AO3 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg ser at mange av dere lurer på det samme, håper jeg fikk med meg alle spørsmålene nå... Jeg er straks i uke 25 nå. Dette var i Levanger. Der har de policy å sette dato 1-2 uker før termin, noe avhengig av tidligere fødsler, hvor sikker terminen er etc. Jeg vil holde ks-datoen for meg selv, men forrige ble født 12 dager før termin, så den er i alle fall ikke 7 dager før termin, så mye kan jeg si. Jeg ble henvist av fastlegen min. Jordmødre kan også henvise. I tillegg har gynekologen på sykehuset hvor jeg bor nå (vi skal flytte før fødsel) tatt en telefon til sykehuset for å diskutere div. ting, etter at jeg fikk timen (var ca 1 mnd ventetid).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå