Kamomilla80 Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Hei! Min lille på 11 mnd skal straks begynne i barnehage, og siden det er første gang for både meg og ham, er jeg veldig i tvil om hva slags klær han trenger. Vi har kjøpt vinterdress med for (som ikke kan tas ut), men det blir vel litt i varmeste laget nå? (Vi bor i Oslo). Trenger vi parkdress i tillegg? Og hva med regntøy, trenger vi BÅDE parkdress og regntøy?? . Og hva med skotøy - gummistøvler? Cherrox? Andre vintersko? Alle tips tas i mot med takk! Jeg føler meg helt grønn...
Puddingmama Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Du trenger ikke parkdress nå; kanskje går det bare ei uke eller to der det kunne vært aktuelt.. Kjøp heller regntøy, så kan han bruke det med ulltøy under når dressen er for varm. Vi har forresten tatt i foret på parkdressen allerede, og de aller minste er minst aktive ute så de trenger bra med klær. Vintersko er nok bra, eller vanntette fotposer viss han ikke kan gå enda. Cherroxsesongen er like rundt hjørnet så du trenger ikke gummistøvler nå.
Sistah*G07*J09* Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Regntøy Vanntette votter (har reima tec sine til snuppa, å de er super) Cerroxer har jeg aldri hatt til noen av mine barn. Har vært nok med ordentlige vintersko (goretex eller andre vanntette). Men visst det er mye slapseføre på vinteren hos dere, så kan det kanskje være lurt med cerroxer. Tynt fleece sett kan også være lurt å ha. Gummistøvler kan du vente med å kjøpe til våren Når du ska kjøpe vintersko så kan det være lurt med noen med forsterket tupp. Regner med at han kanskje krabber endel fortsatt, å da blir skoene fort slitt på tuppen. Spørr også i barnehagen etter en uke eller to, om det er noe de synes han mangler. De vet godt hvilke klær som egner seg til barnehagebruk
mamma og my Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Du har fått gode svar, vil bare plusse på ulltøy...Selv føler jeg at jeg aldri får nok ulltøy. Pleier å kle på et lag innerst, og ha ull liggende i barnehagen. Enten hel dress eller todelt til å ha inni regntøy eller dress. Samt f.eks en tynn hjelmlue i ull, hals, og votter. Når det gjelder skotøy er det litt avhengig om han har begynt å gå eller ikke. Jeg er ikke så veldig fan av cherrox til de minste, fordi de blir veldig stive. har selv brukt gore-tex sko, og impregnert disse. Jeg ville hatt et sett med regntøy, samt vinterdress. Jeg ser at de minste i barnehagen her går mye i regnbukse når det er halvvått vær. Og det er ikke lenge til det blir såpass kaldt i været at det kan bli aktuelt med vinterdress.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Min sønn er også 11 måneder og har begynt i barnehagen, vi bor på hedmarken. Ute bruker han tynn parkdress med tynn ulldress, eller tynn fleece under. Vi har tykk dress, men den vil jeg spare til snøen kommer. Når kan krabber ute nå, vil den bli veldig slitt, og da blir kvaliteten ødelagt til snøen kommer. man blir fortere våt og kald i en slitt dress. Regntøy kan bli klamt på solskinnsdager. På føttene har han mini storm boot fra name it http://nameit.bestsellershop.com/NO/tilbehor/mini-storm-boot/190674/190675
Kamomilla80 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2010 Takk for alle gode svar! Da kjøper vi regntøy og fotposer. Han kan ikke gå! Så får han nye sko når han trenger det. Ellers har vi masse ulltøy til å ha under!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå