Gå til innhold

Gravid i Amsterdam (uke 26) og kjenner ingen andre gravide her enda..

Ollie

Anbefalte innlegg

Hei, jeg flyttet til Amsterdam i Mai med min engelske mann, og var allerede gravid da vi kom hit. Noe som gjorde at planene ble litt endret og jobbsoking utsatt. Vi venter en liten gutt i januar 2011.

Jeg kjenner ingen andre gravide her sa blir kjempeglad for tips om noen kjenner andre i samme situasjon, eller har tips for meg om a fa barn i Nederland! Er altfor sosial og positiv jente til og vaare alene... :-)

Fortsetter under...

Hei, ikke den enkleste situasjonen..Er selv halvt nederlandsk, og har i tillegg studert der i 4 år. Og elsker virkelig Nederland!

Har du vært i kontakt med sjømannskirken? Nederland er jo såpass lite at man godt kan få til å farte litt for å treffe andre.

Har både gravid veninne og søskenbarn der nede. Men tipper du i første omgang kanskje jakter nordmenn? Selv om det å holde kontakten med hollendere ville hjulpet på språket.

Hva med å melde seg på et språkkurs??Og ta det derfra?

Hei og takk for svar! Har gatt pa et sprak kurs i sommer og laert meg littegrann ettersom Nederlandsk er ganske enkelt og forsta for nordmenn, men Hollendere er sa gode i engelsk at det som regel foretrekker og snakke engelsk med meg enn stotrende nederlandsk :-)

Jobber ogsa frivillig i en organisation tre dager i uken for a gjore ventetiden kortere, men har god erfaring fra sjomannskirker i Geneve og Kobenhavn tidligere sa det er en god ide. For barnets skyld (og min egen) hadde det vaert fint og ha noen og prate norsk med og ga pa turer med, selv om jeg har lang erfaring fra andre utenlandsopphold og er vant til og prate flere sprak.

Haper pa at noen der ute kjenner noen som er i samme situasjon og behover litt "stotte" fra en annen vordende mamma.

• 4 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Heisann! Jeg ser dette altfor sent, du har jo blitt mamma for lengst :) Men hvis du skulle vente nummer to, så anbefaler jeg kurset 'Samen Bevallen', - det blir gitt over hele landet i Nederland. Det er for både mamma og pappa (Samen) og du kommer da i kontakt med fem-seks andre par som har termin rundt samme tid, i samme område som dere. Kjempekjekt, - vi fikk noen av våre beste venner på dette kurset, da vi hadde så mye til felles... ti kurskvelder til en rimelig penge, absolutt verdt det både pga det man lærer og det sosiale ,-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...