Gå til innhold

Når begynte dere med pute hos barnet? (samme som søvndebatt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å bruke babypute i sengen hos barnet?

Gutten vår er nå 11 mnd, og hver gang han ligger i sengen vår på dagtid krabber han oppå puten vår og sovner der. Jeg innser lo at han liker dette godt, men er det en nedre "grense" før når man begynner med dette?

Takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ofte lurt på det selv, og har fått forskjellige svar fra alle jeg har spurt. Datteren vår er nå 13 mnd, og vi ser at hun bruker dynen sin som pute for tiden. Så tenkte det var på tide å kjøpe en liten baby-pute til henne nå.

Skrevet

jeg har brukt pute fra jenta vår var nyfødt. Fikk beskjed om dette på sykehuset at pute kunne brukes. Er en liten dun pute. Er usikker på hvorfor noen får beskjed om at det kan brukes og noen råder at de ikke skal bruke det.!!

Skrevet

vi fikk beskjed om myk dunpute fra starten av.

men baby skal da ligge med hodet og skuldre på puta, slik at det blir en liten helling for baby.

Det var bra for hodet tror jeg, fikk beskjed fra en fysioterapaut.

baby skal hvertfall ikke ha en pute som gikk veldig knekk i nakken!

Skrevet

Jeg kjøpte baby pute medium i dun da min datter var 6 uker. Dette var etter anbefaling av fysioterapeut og lege da min datter hadde `skeiv` muskulatur i nakke/hals. Hun hadde også veldig skeivt bakhode, og en pute er da med på å minske trykket mot madrassen på selve hodet til barnet. Jeg har nå hørt i ettertid at de i sverige anbefaler hodepute til baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...