Gå til innhold

4 mnd og får grøt til kvelds, men er sulten igjen etter 2 timer. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får kveldsmat ved halv syv tiden, og jeg legger han ca halv åtte, åtte tiden. Men han våkner ofte mellom ni og ti og da spiser han 100 - 150 ml nan. Trodde grøten skulle mette lengre jeg?

Prøver å gi han litt flaske etter grøten, men det vil han ikke ha. Tenker at han kanskje våkner fordi han er tørst?

Hva gjør dere med grøt/flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Han spiser en hel porsjon grøt, men våkner alltid etter en times tid for å få flaske. Samme om han drikker litt etter grøten eller ikke. Men han spiser lite på dagen, og veldig mye etter han har lagt seg. Får ikke til å snu rytmen heller.

Skrevet

Kanskje lurt å gi litt flaske før grøt slik at han får i seg litt veske? Han spiser godt på dagen, har nå begynt med et middagsglass på dagen også...

Skrevet

Samme her!

Men jeg tilbyr pupp rett før hun skal i senga. Da pleier hun faktisk å spise endel. Noen ganger våkner hun ved midnatt, andre ganger kl 04. Varierer veldig! (Hun legger seg kl 19.30)

Skrevet

Mini her i hus får flaske med melk ca 1 time etter at han har spist grøt..denne får han i senga rett før han skal sove.

Da roer han seg ned i senga og er rimelig klar for å sove etterpå :)

Skrevet

Prøvde å gi han litt før han la seg i går, men han ville ikke ha så mye. Våknet kl 23.30 og spiste 250 ml nan, enda han spiste en hel posjon grøt kl 19.00. Sov da til kl 07.00

Jeg som trodde han skulle begynne å sove hele natten med grøt:)

Skrevet

Min gutt på 4 mnd har også begynt med grøt, små mengder, men det er jo en del av det som ikke havner nede i magen for å si det sånn...hele ansiktet er fullt av grøt ;o)

Øvelse gjør mester, så jeg tror faktisk det tar litt tid før et grøtmåltid er et fullverdig måltid...hvertfall for min baby!

Skrevet

Ja det blir mye klin:) men han får i seg hele posjonen så han burde være god og mett!

Skrevet

Så vidt jeg husker, så klarer de ikke å ta opp all næringa i grøten. Den er også mindre næringstett enn morsmelk og en stor grøtporsjon gjør at de ikke drikker så mye melk. Det er dermed ikke så rart om de blir raskt sultne når magen er fylt av grøt som de ennå ikke klarer å gjøre seg nyttet av.. Derfor er det lurt å drikke godt først så ikke magen blir en grøtklump:)

Skrevet

Ok! Takk for svar puddingmamma:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...