Gå til innhold

Temping under IVF forsøk

blåmeis:)

Anbefalte innlegg

Hei! Har prøvd å få svar på dette på assistert befruktning, men foreløbig ingen som har svart, så da tenkte jeg at jeg kunne prøve her...

Er det noen som har erfaring med å tempe under IVF-forsøk??

Kan man i det hele tatt lese noe ut av en temperaturkurve når man får tilført så mye medisiner?

Dersom man blir gravid, vil kroppen da produsere så mye ekstra progesteron, i tillegg til det vi tilfører kunstig, at man kan få en trifasisk kurve? Kan man få en trifasisk kurve uansett, f.eks. dersom østrogennivået faller såpass mye i løpet av første uka etter uttak at progesteronet vi tilfører vil få temperaturen til å øke ganske mye uansett graviditet eller ikke?

Mange spesifike spørsmål her, men håper det er noen som har noen svar til meg.. Jeg vet jo at man heller ikke i en vanlig syklus kan se helt sikkert på tempkurven om man blir gravid eller ikke, men jeg synes det er veldig morsomt å følge med på, så det hadde vært veldig morsomt om det faktisk er mulig å lese noe ut av kurven også under et IVF-forsøk! :-)

Fortsetter under...

Tusen tusen takk begge to! Veldig hyggelig å bli sett etter :-)

Fantastisk å tenke på hvor langt dere har kommet! Ikke lenge igjen for dere nå :-) På en måte føles det ikke så lenge siden vi satt og skreiv meldinger om at vi venta på brev fra riksen, men på en annen måte føles det nesten som et helt liv siden.. For min del har det jo skjedd veldig lite innen gravidfronten før vi satte igang med første forsøk nå i september/oktober, men det har heldigvis skjedd veldig mye annet i mellomtida, så jeg har fått tida til å gå ;-)

Håper dere har det bra! Satser på å komme etter dere nå, ikke lenge til jeg kan teste.... Utrolig spent!

Masse klemmer tilbake :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...