Gå til innhold

Hvor fort gikk dere ned i vekt etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la på meg ca 18 kg under graviditeten. Gikk ned 9 kilo under fødsel og dagene på sykehuset. Etter det har jeg gått ned 2.5 kg på 3 uker. Har ca 7 kg igjen før jeg veier det jeg veide før jeg ble gravid. Ammer så jeg er selvsagt ikke på noe diett, men prøver og spise sunt samt gå lange turer. Samtidig har jeg ikke akkurat tid til gourmet måltider om dagen:-)

Skrevet

Jeg la på meg 26 kilo, gikk ned 10 på sykehuset og har gått ned 8 kilo på 4 mnd. Syns det går altfor tregt, jeg trener masse og spiser sunn mat. Ammer ikke så jeg slanker meg, men virker som kiloene sitter så mye hardere nå;(

8 kilo igjen, håper de går litt fortere enn de første 8:)

Skrevet

La på meg ca 15 kilo, gikk ned 8 kg på sykehuset og resten i løpet av 2 uker etter fødsel. Men tror det bare var vann, ikke fett. For fettet sitter bom fast. Jeg fullammer, gutten er 4 mnd nå og jeg kunne gjerne tenkt meg å miste noen kilo mens jeg ammer (slanker meg ikke bevisst, men noen kilo på en mnd hadde vært greit). Prøver å gå en lang tur om dagen og spise fornuftig, men det er vanskelig likevel. Dessuten har jeg begynt å bli mye mer sulten og godtesugen nå mens jeg ammer :(

Skrevet

La på meg 12 kilo denne gangen, og hadde gått ned igjen alt på 10 dager, men med forrige mann gikk jeg opp 22 kilo......mistet 16 av dem på 14 dager,men brukte så et helt år på resten.....Trente 4-5 dager i uken,men spiste hva jeg ville, så det kan jo ha vært årsaken.

Skrevet

gikk ned alt utenom 1,5 kilo de første par ukene. fornøyd med det:)

Skrevet

Jeg la på meg 20 kilo tenker jeg...? de første 12 var borte innen 3 uker etter fødsel. Men de resterende sitter langt bedre.. jeg fikk ikke gå turer før etter 6 uker. Når jeg fikk begynne å gå litt turer så begynte vekten å lirke seg sakte nedover men det går veeeeldig seint da. Har fremdeles igjen 5 - 6 kilo nå etter 12 uker. Jeg vil ned totalt 8 kilo til så jeg må nok trene mer strukturert og bli mye flinkere med å unngå unødvendig kosemat. Jeg er ikke av de som ammer bort reservene og det får jeg bare ta til etterretning om jeg blir gravid en gang til! Da skal jeg ikke stappe vilt i meg nei... klok av skade..

Skrevet

Jeg la på meg 28kg. Nå er det 5mnd siden fødsel og jeg har gått ned 20kg. Jeg skal ha av de siste 8kg også, men det er ikke noe jeg stresser med. Spiser det jeg har lyst på og og er mye i aktivitet :)

Skrevet

MEN gikk bar opp 9 totalt da, så ikke såå mange og ta av da;)

Skrevet

La på meg 21 kg og hadde tatt av 18 etter 2 mnd. Siden har jeg ikke veid meg, men har nok gått litt mer ned. Har spist masse sjokolade og kaker, men gått lange turer hver dag, og satt vel ikke ned på de to første månedene...

Skrevet

Gikk opp 14 kg, og 9 dager etter fødsel var 10 kg borte :) Så har vel ca 4 kg igjen...

Er 13 dager siden fødsel nå men gidder ikke veie meg hver dag ;) Skal vel på vekta igjen om en ukes tid tenker jeg

Skrevet

Gikk opp 18 kg, og ned 12 kg de første to ukene etter fødselen. Mye vann! Resten forsvant i løpet av de to første månedene.

Seks og en halv måned etter fødselen er vekta på minus 5 kg fra da jeg ble gravid, så endelig godt nede på 60-tallet etter mange år :D Herlig!

Fullammet til 6 måneder, har spist normalt++ og ikke trent noe særlig annet enn en daglig trilletur av varierende lengde.

Håper vi kan amme leeeeenge enda! <3 ;)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg gikk opp 12,5 kg. Etter 2 uker hadde jeg gått ned alt, etter 3 uker gikk jeg ned ytterligere 1 kg og nå etter 4 mnd veier jeg 2 kg mindre enn da jeg ble gravid. Jeg fullammer og går daglige turer, men jeg har en voldsom appetitt om dagen!

Skrevet

Kroppen min brukte ca. 2 mnd. på å bli kvitt alle 14 gravidkiloene. Nå jobber jeg for å få på noen kilo igjen, for jeg er litt undervektig.

Skrevet

Jeg gikk opp ca 18 kg. Gikk ned bare 6-7 kg etter fødselen. Nå nesten 3 uker etter har jeg gått ned totalt 9 kg, og har derfor 9 kg igjen!!

Altså halvveis!

Synes det går litt tregt, hadde regnet med fortere.. men, men, det kommer vel etterhvert ;-)

Skrevet

La på meg 6 kilo, og da jeg gikk på vekta 4 dager etter fødselen, så veide jeg tre kilo mindre enn jeg veide før jeg ble gravid...!

Skrevet

Åååååååååååå himmel!! Heldigen!

Jeg var diger som en elefant når jeg var gravid. Gikk ned endel rett etter fødselen, men resten satt rimelig støpt. Så driver å slanker meg ennå da, men nærmer meg målet sakte men sikker :-) Gutten min er 4 mnd

Skrevet

Gikk opp ca 15 kg i svangerskapet, og hadde gått ned ca 7 etter fødsel og et par uker. Nå har jeg 4 kg igjen, 12 uker etter fødsel.

Må benytte sjansen nå mens jeg ammer. Merker at dersom jeg spiser sunt slipper kiloene lettere.. :)

Skrevet

Nå etter 6 mnd har jeg to kilo igjen til vekta før graviditeten. Men de sitter til gjengjeld godt... Men, tar det ikke så tungt, det kunne vært verre.

Skrevet

10 dager etter fødselen hadde jeg kun 1kg igjen. La på meg 12 under svangerskapet. Kiloen fortsatte å rase av så nå er jeg 3kg lettere enn før jeg ble gravid. Har heller ikke lett for å legge på meg. :-)

Skrevet

Jeg veide 5kg mer enn startvekten når jeg fødte.

Nå, 6mnd senere med omtrent fullamming hele veien veier jeg 17kg mindre.

Jeg kuttet ut det meste av brus og sjokolade, og har økt aktivitetsnivået mitt noe - jeg sitter aldri i ro lenger, er alltid i gang med støvsuging, leking, babygreier eller klesvask og alt det andre en 3barnsmamma må gjøre ;)

Veier meg ikke jevnlig og vet ikke når vekten har gått ned.

Skrevet

La på meg ca 10 kg, og ca 5 dager etter fødselen var jeg tre kilo lettere enn før jeg ble gravid :s Vet ikke helt hva grunnen er, men var ikke så glad i sykehusmat kan man si! Var kun på sykehuset to dager da, så regner med at jeg hadde en del vann i kroppen også. Er ikke akkuratt tykk fra før, så akkurat nå spiser jeg akkurat det jeg har lyst på! Sjokolade og hele pakka :P Prøver å unngå for mye av det da, siden jeg fullammer, men er så innihelsiken godtesyk!!

Skrevet

La på meg ca 15 kg dette svangerskapet (18 kg forrige gang) og er nå, 4.5 mnd etter fødsel, tilbake til der jeg var før jeg ble gravid (170 høy, 62 kg). Jeg har fortsatt et par-tre kg til jeg er tilbake der jeg var før jeg fikk førstemann (58-59 kg), men dette er ikke noen kilo jeg måå ta av. Er mer opptatt av å få strammet kroppen litt opp etter to tette graviditeter, så får kilo være kilo.

Spiser ikke spesielt sunt, men trener nå 3 ganger i uken relativt hardt og blir holdt i aktivitet av sønnen min på på 22,5 mnd.

Skrevet

Jeg gikk opp 15 kg, og alt var vekk på under 2 uker etter fødselen.

Nå har det røket et par kilo ekstra også.

Ammer og spiser enorrmt mye føler jeg. Ha også et søtbehov av de sjeldne og spiser endel godteri....er redd jeg kommer til å gå på en kjempesmell når jeg slutter å amme... :)

Skrevet

Gikk opp 25 kg under svangerskapet, gikk ned 15 kg kjempe raskt etter fødseln, men mangler 10 kg ennda (8 mnd etter fødselen). Har stått det samme på vekta hele tiden uansett hva jeg har gjort. Har ikke gått på noen spesiell diett (er bare ut og trimmer hver dag i minst en time) siden jeg ammer, men tenker å slutte med ammingen for jeg har det ikke noe bra med meg selv og begynner å kjenne det psykisk! Og noe MÅ til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...