Gå til innhold

Baby 8 uker vil kun sove på oss om natten, noen tips??råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten herlig gutt på 8 uker. Han har fra dag 1 sovet i sin egen seng på vårt rom, men har måtte sovne på oss,så legger vi han i senga si.. På dagen har han heller ikke sovet mer en toppen 1 -2 timer sammenhengende 1 gang i løpet av dagen... Ligger han på magen i sofaen(vi er hele tiden ved siden av han) kan han sove 3-4 timer i strekk... han sover så godt på magen, de siste 2 ukene har han ikke villet sove i senga si, sovner på oss og når vi legger han i senga si våkner han, og gråter, vi lar han sutre litt før vi tar han opp.. har pakket han godt inn, er lunt i senga, passe varm,mett og ren bleie,prøvd varmeflaske men våkner med en gang vi legger han i senga si. Så de siste ukene har han sovet på meg(da ligger han på magen sin oppå brystkassen vår) og samme på pappan sin... Sover 3-4 timer sammenhengende da også oppå oss i sengen vår... Han elsker nærhet og kos...Men slitsomt for oss og "sitte og sove".. Vi prøver og legge han fra oss i egen seng, innimellom sovner han av seg selv i egen seng andre ganger skriker han og slutter med en gang vi legger han på oss. noen som har opplevd dette??? tips??? råd??? Er førstegangs og tar imot alle råd! ammer ikke, så det er ikke sånn at han vil ha pupp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gi han flaske i senga? Funket veldig bra her i huset. :)

Skrevet

Han trenger nok nærhet. Jenta vår var også slik. Jeg lot henne sove på meg på dagtid, men natten var det uaktuelt. Så i de 6- 7 første ukene var det mye opp og ned. Slitsomt, men en dag godtok hun ved første forsøk å bli lagt ned og har ikke vært noe problem siden. Det kunne ta 3- 5 timer å legge henne og lenger ut på natten ende hun opp oppå meg, men sluttet av seg selv da hun ble så stor at jeg tror hun sov vondt oppå meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...