Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg vil gjerne fortelle min historie og mine opplevelser av det å ta abort. Jeg var sammen med verdens hærligste mann (trodde jeg) og jeg ble gravid etter kort tid, selv om jeg brukte p-piller. Jeg tenkte å beholde barnet for jeg hadde trua på fremtiden og så ikke mørkt på dette. Da jeg fortalte det til min kjære, truet han med å gå fra meg om jeg skulle beholde barnet. Min verden raste sammen og jeg tok abort. Som jeg angret etterpå. Jeg følte meg tom innvendig og han spurte ikke engang om hvordan det gikk med meg. Jeg fortsatte i forholdet, ting ble aldri det samme mellom oss igjen, en del av mine følelser hadde dødd etter at han truet meg med å ta abort. Jeg ble igjen gravid 2 år senere, med p-pillene denne gangen også. Jeg hadde blitt 2 år klokere og jeg visste at denne gangen var det ikke noe å tenke på, dette barnet skulle ikke forlate denne verden, Kjæresten min sa at denne gangen skulle jeg få 1000 kr av han om jeg tok abort. Jeg pakket tingene mine og flyttet fra han den dagen. Jeg var hele tiden forberedt på å bli alene. Nå har jeg en frisk og aktiv jente på 5 år. Faren hennes har lite kontakt med henne, men dette var jeg forberedt på. Jeg angrer ikke en dag på det valget jeg tok. Det har vært tøffe tak og mange tårer, spesielt i høytidene og feriene, der man ser andre familier er sammen. Men jeg er så heldig og har fått hjelp av mine foreldre som stiller opp som barnevakt slik at jeg har et sosialt liv, jeg har venner som også er alene og vi finner på mye sammen og drar på ferier sammen. Nå har jeg møtt verdens fineste mann som er en farsfigur for datteren min og vi venter vårt 1.barn sammen og jeg har aldri vært mere lykkelig som jeg er nå. Detter var mine tanker og jeg skriver dette for at det ordner seg og jeg personlig angrer mye mere på at jeg tok en abort enn at jeg fikk verdens fineste jente. Ønsker dere alle sammen lykke til med valget deres men la ALDRI kjæresten få bestemme hva DERE skal gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142450402-mine-tanker-rundt-en-abort/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå