minimimmi Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Blande ut mme slik det står på pakken og så sette i kjøleskapet og varme opp mår hun trenger den? haster litt-......!
2010 Mammaen Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Nei det går ikke. Du må lage den rett før den skal spises. Kan stå en liten stund, men helst ikke for lenge pga bakterier vokser veldig fort.
2010 Mammaen Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Og den skal uansett ALDRI varmes opp igjen. Lykke til med flaskinegen :-)
minimimmi Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2010 OK, tusen takk! Det var godt med raskt svar! Da tar jeg å lager den på nytt :-P Hun våkner snart og så blir hun sulten med en eneste gang, så det er litt travelt akkurat etter formiddagsluren !
Nikki 75 Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Du kan koke opp vannet og sette det i kjøleskapet, og så bare ta det kjapt i mikroen før du blander inn mme.
smelia Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Trikset mitt er å koke opp vann å ha det i kaldt i kjøleskapet, så koker jeg opp vann og man bruker ikke mange ganger på å finne rett forhold mellom kaldt vann fra kjøleskapet og varmt vann.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg sjekket dette masse på nettet da mini måtte ha tilskudd, og kom frem til at om den kjöles raskt ned kan den oppbevares i ett dögn i kjöleskap. Så jeg lagde flere porsjoner i slengen, men ikke nok til ett dögn...så slapp jeg i alle fall å stå og blande på natten, bare å hive i mikroen ;-) Jeg blandet MME, og satte den i en kasserolle med kaldvann som jeg så satte i kjöleskapet. Ellers hadde jeg alltid et syltetöyglass ferdigkokt vann stående i kjöleskapet også, i fall jeg ble fri for ferdig MME för jeg rakk å lage ny. Men alle får gjöre som de föler blir tryggest, produsentene anbefaler det ikke, men de må jo også gardere seg mot alt mulig. De har ferdigblandet på sykehuset her så jeg...
stearin Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 For å gjøre det fortere (og kun med en arm) kan du koke vann og avkjøle det i forveien. Har alltid litt kokt kaldt vann i kjøleskapet. Dessuten har jeg små beholdere med lokk hvor jeg porsjonerer mengden mme-pulver klart så det er bare å helle det i det oppvarmede vannet. Supert når du har en unge med akuttsult:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå