Gå til innhold

Hvordan er et keisersnitt? (for dere som har tatt dette)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg kunne amme dagen etter mitt ks (ikke planlagt ks) selv om produksjonen ikke var helt på topp, fikk god hjelp på sykehuset med pumpe og veiledning til å komme igang, så det gikk helt fint etter dag 2.

Jeg var oppe og gikk på kvelden, ca 7 timer etter operasjonen (hadde narkose og fikk sovet ut litt) og fikk tatt en dursj. Følte meg ganske "sprek" men litt vondt og uvant var det jo.

Hjemme etter 5 dager og kunne gjøre alt som før, så lenge jeg tok det litt med ro. Gikk mye tur, syns det hjalp å holde seg i bevegelse. Begynte å trene normalt på helsestudio som før etter 7 uker.

Skal ha ett nytt ks nå, planlagt denne gangen og håper det går like fint etterpå :)

Jeg har også tatt akutt ks.

Amme for første gang får man gjøre så raskt som mulig - vi startet på oppvåkningen, da han var kanskje en time gammel eller noe (har ikke helt begrep om tiden...). Man bør også opp av senga og gå så raskt som mulig. Jeg ble operert kl 19, og var oppe og gikk neste morgen. Riktignok med prekestol først, men det tok ikke mange timene før jeg gikk uten. Det er viktig å gå så raskt som mulig, faren for blodpropp er vesentlig økt etter ks i forhold til etter vaginal fødsel!

Fikk aldri høre noe om hvor lang tid det tok før man kunne trene igjen - generelt skal man ikke løfte tyngre enn barnet i 6 uker etterpå, og ikke trene magemuskler før 3mnd etter ks, men jeg hører ulike sykehus kommer med litt ulike retningslinjer her.

Hei:)

Jeg hadde et hastesnitt for 3 år siden pga treg framgang, og da var jeg oppe og gikk igjen dagen etterpå. 2 mnd etter snittet hadde jeg fortsatt smerter og 3 mnd etter var jeg igang med treningen. Jeg ammet, men det tok 5 dager før melka kom.

Så for et par uker siden hadde jeg planlagt snitt. Jeg har nå fått målt bekkenet og det er noe smalt, pga dette fikk jeg denne gangen innvilget snittet.

Jeg var oppe og gikk dagen etter. Nå to uker etter er jeg i kjempe form!! Ingen smerter og føler meg heeelt klar for trening:) men pga at en skal ta det rolig de 6 første ukene holder jeg meg til daglige trillturer:)

Melka kom vell på dag 2 eller 3 denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...