Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi er snart 6 mnd og har fått grøt to ganger om dagen en stund ved siden av at jeg ammer. Nå har hun begynt å våkne klokka 4 hver natt igjen etter å ha sovet fra 19-7 i et par måneder, og jeg tenker da at jeg kan innføre enda et fast måltid og se om det hjelper..

Sånn ser dagen ut nå:

08: Pupp

11: Grøt + pupp

14: Pupp

17: Grøt + vann

18: Pupp før legging

Burde jeg da kanskje flytte grøt til klokka 8 og så gi middagsglass klokka 14? Eller holde det sånn som jeg har det og gi et fruktglass klokka 14? Begynne med brødskiver?

Hvordan ville dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kanskje prøvd å legge kveldsgrøten litt senere og få inn et måltid mellom de to grøtmåltidene. Kan det være en mulighet? Om det er frukt eller middag er ikke så viktig (men det er mer næring i middagen hvis du kjøper ferdige glass). Du kan jo prøve deg litt frem med begge deler og se hva hun liker. Tror det kan være litt tidlig med brødskiver hvis hun ikke har fått noe annet enn grøt før (pga konsistensen). Ville ventet litt og innført det som det fjerde måltidet når hun er vant til flere smaker og konsistenser.

Lykke til :-)

Skrevet

Vi gjør det omtrent sånn som 2010-håpet foreslår.... VI har grøt i 11-tiden, middag to halv tre, og grøt i 18-tiden igjen. Hender jeg fyller på med fruktmos eller lignende innemellom, for gutten min på 6,5 måned har god appetitt.

Han sover som regel natten gjennom, med visse unntak (som i natt).

Skrevet

Takk for svar!

Da prøver jeg med litt middag etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...