Gå til innhold

Sikkert mange som har spurt om dette før, men: Når tester dere etter IVF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å bruke crinone i 15 dager fra og med uttaksdagen, og deretter vente en uke før jeg tester. Det blir jo faktisk hele 3 uker etter innsett før jeg kan teste. De begrunnet det med at hvis man tester før dette kan man risikere å få "falsk positiv" test. Noen andre som har fått samme beskjed? Synes jo det er uendelig lenge å vente... Tilhører Ullevål forresten. Rugedag 3 i dag, hvis man ikke teller med innsettdagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid testet på rd 14, uansett hvor lenge jeg skulle bruke crinone.

Ferskforsøk tilogmed testdagen.

På fryseforsøk test på dag 14 og 16 hvis begge var negative skulle jeg slutte med crinone på dag 16. Vis den viste positiv skulle jeg fortsette med c tilogmed uke 12.

Hvis jeg ikke husker feil, står det at den ikke har noe innvirkning på graviditets-testen.

Skrevet

Ja, det er vanlig prosedyre hos Ullevål. De legger det opp slik for å være helt sikre på at testen gir riktig svar og for å unngå at en evt kjemisk graviditet skal oppfattes som en normal graviditet.

Det er lurt å vente til RD12, det vil i de fleste tilfeller si 14 dager etter uttaket. Da vil testen i de aller, aller fleste tilfeller gi korrekt svar.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar begge to.

Jeg tenkte meg at de "smørte litt tjukt på" på Ullevål når de ga testdato. Men dette er første forsøket mitt, så ikke greit å vite hva man skal tro. He he...

Hvordan regner dere rugedagene? Teller dere med den dagen dere hadde innsett, eller er dagen etter innsett dag nr 1?

Skrevet

Da er jeg på rugedag 4 i dag... dette går saaaaaaakte! Kjenner INGENTING heller, så er egentlig ikke så optimistisk. Selv om jeg vet at det egentlig er for tidlig å kjenne noe enda uansett. Men kanskje bedre å bli gledelig overrasket enn dypt skuffet? Hvordan prøver dere å tenke i rugetiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...