Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter fra før, 7 år. Etter at jeg fikk henne fikk jeg såkalt fødselsdepresjon. Jeg kjenner allerede at stemningsleiet har sunket, smiler ikke så mye lenger, gleder meg ikke over graviditeten, orker ikke treffe folk eller få besøk, isolerer meg rett og slett.

Nå har jeg vært hos fastlegen med problemet mitt, men han bare fnyste og sa at dette var vanlig.

Hvor ellers kan jeg få hjelp? Kan en kvinneklinikk hjelpe meg? Noen med erfaringer?

Orker snart ikke mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til jordmor i morgen, da jeg egentlig også bare ble bagatellisert av legen. Jeg vet at hun kan henvise meg til kvinneklinikken på sykehuset. Kanskje har dere en jordmor i kommunen?

Jeg kommet til å gå til jordmor i svangerskapet, og bare til lege når jeg må. Tror en jordmor har større forståelse. I hvertfall opplevde jeg det slik sist. I tilegg fikk jeg mye hjelp av helsestasjonen, så om jordmortimen i morgen skulle slå helt feil, så ringer jeg dit.

Det skader jo ikke å ringe kvinneklinikken heller. Høre med dem hva du må gjøre.

Skrevet

Snakk med jordmor, de har gode råd og prioriterer deprisjon høyt. Deprisjon under svangerskap er ikke bra for verken mor eller barn.

Skrevet

Hvor langt er du på vei? Jordmor må absolutt kunne hjelpe deg. Dårlig av fastlegen din å fnyse av det. Greit nok at det er vanlig, men det hjelper jo ikke deg. Alle former for depresjon er alvorlig nok og skal ikke bagatelliseres. Du må ikke gi deg før du finner noen som kan hjelpe deg. Snakk også med venner og familie. Dette er vanskelig, men flere har sikkert opplevd noe ligende eller kan vise forståelse.

Håper du finner ut av det.

Skrevet

er 13 uker påvei, skal prøve å ringe til kvinneklinikken. Jeg orker bare snart ikke mer. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller hva jeg skal gjøre. Hva kan de gjøre med dette uansett?

Jeg tror ikke jeg kan snakkes til bedre humør....:(

Skrevet

Nei hva kan de gjøre.. Mange har hatt dette problemet og fått god hjelp. Du må nok få hjelp til å finne årsaken til hvorfor du føler det slik. Det kan være så mange grunner. Du er kanskje redd og føler deg utilstrekkelig på noen måter? Hva gjorde du etter forrige svangerskap, fikk du noe hjelp da og hvordan kom du ellers gjennom den fasen?

Når du føler du ikke orker å ha det slik så høres det alvorlig ut.

Ja ring kvinneklinikken, de må ha noen der som du kan få komme og snakke med og det må ikke være for lenge til.

Kanskje du får noe ut av denne linken:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5648&MainArea_5661=5648:0:15,2917:1:0:0:::0:0&MainLeft_5648=5544:66503::1:5647:22:::0:0

Skrevet

Det er klart at noen kan hjelpe deg, så ikke gi opp selv om fastlegen din fnyser! Hvor mange ganger har han vært gravid da?!?? Du skal ikke gå rundt og ha det sånn!

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar, sendte mail til kvinneklinikken og fikk svar innen en time at de skulle se hvilken løsning de kunne ordne for meg. Håper det er en god løsning..:)

Skrevet

Håper det ordner seg for deg. Det gjorde det for meg, men nå er jeg der igjen! Møkka hormoner, men jeg VET at det finnes folk der ute som kan fikse meg. Det kan ta litt tid da, og finne den rette personen. Stay in there!

Hva de kan gjøre? Vet ikke om du vil vite det da, for er man slik du beskriver er nok ikke dette til noe trøst, men:

De kan analysere deg, finne ut ubalanser ved hjelp av blodprøver, vitaminmangler,hvordan søvnkvaliteten din er. Du kan tro du sover nok, men det finnes stoffer i blodet som sier noe om dette. De KAN hjelpe deg, bare du tør å være åpen for hjelp. De kan tilby deg et sted å gå/ringe, når du ikke orker mer.

Jeg kan heller ikke snakkes til bedre humør, men det ble bedre sist. Hva som gjorde det, det vet jeg ikke, da vi sammen fant ut flere faktorer som kunne spille inn. Nå prøver jeg igjen, og redd for å møte et system som ikke forstår, men jeg kan jo ikke bare gi opp! :)

Lykke til!

Bare å sende pm hvis du trenger noen å skrive med, mens du søker hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...