Gå til innhold

Jeg fiser mye... Noen med erfaring eller råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden fødselen synes jeg ta jeg fiser unormalt mye. Har dager der jeg går og fiser i ett sett, og generelt sett er det mer fising enn normalt. Prøver så godt jeg kan å gjøre det stille, men noen ganger kommer det en svak lyd. Mange ganger lukter det vondt. Dette er selvfølgelig veldig skjemmende for meg. Føler jeg har fått ganske god kontroll på bekkenbunnsmuskulaturen, har aldri hatt problemer med urinlekkasje og sexlivet fungerer fint.Jeg har normalt godt kosthold. Hadde litt problemer med dette under svangerskapet også. Noen med lignende erfaring eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen råd å komme med, men ville bare si at du ikke er alene! Har aldri hatt problemer med mye luft før, men merket det allerede en time etter vesla ble født. Uendelig med luft haha vi får håpe det gir seg med tiden ;) Tarmene har jo vært gjennom en påkjenning de også, så litt konsekvenser får vi tåle :P

Skrevet

Hei, Ammer du? I tilfelle prøv å kutte ut melk og meieriprodukter og se om det hjelper.

Skrevet

Min erfaring er å kutte karbohydrater! Dvs spesielt brød og hvetebakst.......

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å se at det ikke bare er meg. Mulig jeg kommer til å teste et kosthold uten karbohydrater/meieriprodrukter. Får vel ta en ting av gangen.

Skrevet

Bort med alt av kornprodukter ja, signerer på den!!

Deretter melkeprodukter om det ikke hjelper nok.

Skrevet

Men hva mener dere egentlig med det? Å kutte ut kornprodukter vil vel si å kutte ut både kornblanding, brød og knekkebrød? Hva kan jeg da spise til frokost, lunsj og kvelds? Det bør være noe som lages kjapt og enkelt, og som metter godt. Og hva med pasta, ris og poteter, bør jeg kutte det også?

Skrevet

Eggeretter som omelett, egg og bacon er toppers!!! Ellers salater, cottage cheese, rugsprø med masse pålegg. Det jeg kom på i farten. Evt middagsrester fra dagen før.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvor lenge er det siden födselen? Jeg tror jeg ville ventet og se om det ikke stabiliserer seg först...et kosthold uten korn/meieriprodukter er en ganske omfattende forandring sånn helt i starten (finne på nye menyer, gjöre seg nye vaner osv), og hvis du har en nyfödt en vil jeg tro du har mer enn nok å henge fingrene i...? Fordöyelsen er jo gjerne litt forstyrret etter födselen, mange sliter jo med treg mage, og dette kan jo også gi både mer luft og ekstra ille odörer ;-)

Skrevet

Er faktisk helt enig her, det er ganske omfattende å skulle kutte ut f.eks kornprodukter tvert nå - om du spiser veldig mye kornprodukter allerede. Du har mye å gjøre allerede, og for min del brukte jeg ganske lang tid før jeg hadde fjernet alle kornproduktene og funnet gode alternativer. Det KAN rett og slett være at magen må stabilisere seg litt etter fødselen.

Men - uansett kan en jo begynne i det små. Det er veeeeldig mange som reagerer på kornprodukter - og med det så mener jeg de fleste produkter ja. Alt fra brød, knekkebrød, kornblandinger, til pasta og toroposer og andre blandingsprodukter der dette fins (hvetemel). Som du skriver; Hva skal vi da spise?!? Det er jo hvetemel i nesten alt!!

Vi lager det meste av maten selv og bruker lite halvfabrikata. Har kuttet ut ris og poteter også, men det kan du jo se om du vil ta etterhvert. Det går an å redusere i første omgang for eksempel..

Men som et eksempel da;

Til frokost spiser jeg som regel eggerøre med litt skinke eller bacon og litt salat til, evt middagsrester. Til lunsj lager jeg smoothie (når jeg jobbet byttet jeg om på frokost og lunsj:) med bær, egg, yoghurt naturell, div frø, kakao og det jeg hadde for hånden - men IKKE frukt, da blir jeg fort sulten pluss at det kan faktisk gjøre at jeg blir oppblåst.. Til middag blir det bare andre typer og mer grønnsaker istedet for pasta, ris og pottiser. Hvis jeg orker kvelds blir det kanskje noe eggegreier da også, f.eks eggepannekake med bær og kesam eller noe annet jeg lager. Bruker litt mandelmel eller kokosmel dersom jeg trenger litt "fyllmasse" i forskjellige rører ol. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...