Gå til innhold

Jenta mi har kommet til verden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag 13.10.10 kl 02:24 kom verdens vakreste Vilde til verden på Blefjell sykehus i Kongsberg, 55 dager over termin. 3390g og 49cm.

En fantastisk nydelig og snill baby med masse mørkt hår :)

Det hele begynte mandag kveld da jeg var på sykehuset og fikk modningsakupunktur og blei strippa fra 3 til 4cm. Hadde maserier resten av kvelden og våkna like skuffa morgenen etter.

Men ca 19:45 på tirsdag kom riene. Først med 10min mellomrom, og ikke spesielt smertefulle, men de kom fort med 4 min mellomrom og økte i lengde og intensitet.

Ca 22:20 ringte jeg sjukehuset og fikk beskjed om å komme når jeg ville. På vei ut døra kl 22:45 kom tre rier med maks 2 min mellomrom, og disse var såpass at jeg måtte klamre meg til mannen min for ikke å gå i bakken. Hadde heldigvis bare 7-8min å kjøre til sjukehuset.

Jeg kom inn midt i vaktskiftet og blei tatt imot av JM som har hatt meg på kontroll siden i sommer, men hun skulle dessverre hjem... Hun undersøkte meg og jeg hadde allerede 7cm åpning.

Vannet blei tatt ved 8cm. Ca kl 01:20 begynte trykketrangen og 02:24 fikk vi litt hjelp av saksa siden fosterlyden blei lavere og ikke ville opp igjen med en gang. Det skjedde fordi navlestrengen rett og slett var så kort at når hun nådde utgangen blei den strekt og hun fikk for lite surstoff. Det var veldig lett å se, for jeg fikk henne bare så vidt opp forbi lysken! :) Men det var en helt fantastisk følelse å se henne!!!

Så til å være førstegangsfødende gikk det veldig fort! Det tok tross alt bare ca 3,5 timer fra vi kom til sjukehuset til det hele var over.

Det er rett og slett helt uvirkelig og fantastisk å ha blitt mamma. Det eneste som ikke er fantastisk akkurat nå er helt ekstrem melkespreng. Hadde aldri trodd det skulle være SÅ vondt!

Men jeg kan allerede si at jeg ønsker meg flere, for dette var ingen avskrekkende opplevelse. Og dagene på sykehuset har vært kjempedeilige. Hadde enerom hele perioden :)

Lykke til til alle dere som fortsatt venter på tur!!!

Hilsen mor og lykketrollet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all del ikke 55 dager over termin! Bare 5 :)

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Vilde!

Nydelig navn hun har fått, og fin fødselshistorie:)

Kan trøste deg med at melkesprengen er verst med nummer 1, husker enda hvor skrekkelig vondt det var da den første melken kom da jeg fikk nummer 1:)

Kos dere og lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer :) :)

Hehe, ja 55 dager over termin var litt drøyt ;)

Skrevet

Gratulerer medjenta di:)

Lykke til videre, og kos dere:)

Skrevet

Først og fremst gratulerer så mye med veslefrøkna :)

Må bare høre... jeg skal selv føde på kongsberg rundt 10 desember. Hvordan var din opplevelse av sykehuset?? Ville du fødet der igjen?

Skrevet

Gratulerer så mye :)

jeg er også spent på å høre om hvordan det var på kongsberg..

planlagt å føde der i overgangen nov/des. :)

Skrevet

Hei igjen dere!!

Jeg kan varmt anbefale fødeavdelingen i Kongsberg. Fantastisk oppfølging og utrolig greie jordmødre og barnepleiere! Jeg vil absolutt føde der igjen neste gang :)

Ikke minst fordi det er så rolig. Jeg hadde som sagt enerom, og jeg lå der fra tirsdag kveld til igår :)

Skrevet

Gratulerer så masse :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...