Gå til innhold

Hadde dere sagt noe?

Anbefalte innlegg

Svigerinnen min venter en jente i slutten av måneden. De valgte tidlig et navn til henne, men så kom de plutselig for 1,5 mnd siden og sier at hun skal ha to navn. Og det andre navnet er det samme som jenten vår har som andre navn. Og fornavnet begynner og på samme bokstav.

Synes det er unødvendig at de skal ha omtrent identisk navn som vår jente siden vi har mye kontakt med de.

Men er så usikker på om vi skal si noe eller ikke....

Det irriterer meg forferdelig mye!

Hadde dere sagt at dere synes det ble litt dumt eller bare latt være å si noe?

Da hun sendte mld og sa det ble eg så paff at eg ikke viste hva eg skulle svare....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142448991-hadde-dere-sagt-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det blir så nær familie, så hadde jeg fortalt hva jeg mente om det. Helt klart! Om det vil ha noe innvirkning, det må man jo bare se.. Synes det er litt rart at de ikke engang spør om det er i orden, spesielt når det er så nær slekt liksom. Jeg tror jeg hadde blitt rimelig fornærmet! Jeg hadde helt klart fortalt henne hva jeg mente om saken! Lykke til =)

Vi ønsker å oppkalle min avdøde svigermor med å bruke Marie som mellomnavn, dette til tross for at min brors datter heter Marie. Vi må selvfølgelig snakke med min bror og min svigerinne først og hvis dette oppleves problematisk for dem vil vi respektere det. Synes du skal snakke med svigerinnen din for å begrunnelsen for hvorfor de har valgt samme mellomnavn som dere.

Annonse

Da har eg snakket med svigerinnen min og eneste hun kunne kom med var teite begrunnelser!

Som f.eks at hun ville bringe et navn som fantes i familien deres videre. Sjekket slekstreet tilbake til ca 1850 og det var kun en dame med et navn som begynte på samme bokstav og det lignet ikke i hele tatt. Hun mente og at hun alt hadde sendt papirene inn til dåpen så det var for sent å forandre noe, og da eg prøvde å forklare henne at hun måtte nesten føde jenta først og få papir fra folkeregisteret kom det bare " eg driter i om dere blir sure, hun skal hete det!"

Hun hadde sagt til tanten sin at de skulle jo ikke bruke navnet når de snakket til henne, men vi vet at det ikke kommer til å skje siden de bruker begge navnene allerede... Men vist de ikke skal si det så skjønner eg ikke hvorfor hun må ha det...

Helt greitt at noen synes det er koselig med like navn, men eg synes ikke det. Hun såret meg skikkelig ved å "ta" navnet til datteren min....

Hører og til historien at før de viste kjønn så hadde de et guttenavn de ville bruke. og det var det navnet mannen min egentlig ville ha på sønnen vår. Og fornavnet til jenta er favoritt navnet til tanta hennes. Så hun bare "tar" navnene til de rundt seg....

Er så frustret :( :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...