Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 hei Lurer på hva dere erfarne barnehagemødre har på barna deres når det regner og er begynt å bli kaldt, 1-5 grader. Da begynner det jo å bli litt tynt med disse tynne regnklærne. Må jo ha noe varmt under, men hvor mye. Syns det er litt vanskelig når jeg ikke vet hva ungen holder på med i barnehagen. Springer de rundt hele tiden eller sitter de stille å leker i sandkassen. Er det noen gode varmere dresser som er godt vanntette? Hva kler dere på barna deres nå? Jeg bor i Oslo! Har dere begynt med cherox eller vintersko? Min har høstsko med ullsokk i nå. Men lurer på om jeg burde ha vintersko på.
fjell og fjord Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 vi har regndress med fleese for viking termo cherrox tynn janus ulldres ennå ikke ullundertøy- bomull strømpebukse+skjort+genser ell bukse fordi inne kan det bli fort varmt
Sistah*G07*J09* Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Strømpebukse og tynn genser (i bomull) Fleecebukse og jakke Regntøy Lester i støvlene (evt. cerrox) Votter (regnvotter med fleecefor) Lue
trillemamma Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Når det er så kaldt bruker vi mye ullundertøy, fleecebukse og jakke, også regntøy eller høstdress utenpå. Også bruker hun ullvotter, sydvest og støvler med tykke labber, eller støvletter.
Noah 08. Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 De bruker stort sett å kle på han reimatec høstdressen,den er vanntett med tynt for i. strømpebukse + fleeceklær under,støvler el cherrox,lue og regnvotter med fleecefor. Evt. har han et regnsett me fleecefor inni. Bruker ullundertøy om det er ned mot 0 g,kan jo bare ta av inne om det blir varmt..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Poden vår på 2 år har begynt med ullundertøy nå. Han er ekstremt varm av seg, og svetter for ingenting. Med ull, begynner han i alle fall ikke å fryse når han er ute. Han er kledd i ullstrømpebukse, ullbody, fleecegenser, ullhals (som går langt nedover brystet og ryggen), regnvotter, Helly Hansen regnbukse og Skogstad jakke. Høljregner det, bruker han gummibukse og jakke, men er veldig lite glad i det da det ikke puster. På bena har han gummistøvler med ullsåle og tykke tekniske ullsokker i.
lille sprelle Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 to lag ull og regntøy, eller reflex-dress med for. Gummistøvler med ullsokker eller dockboots eller reima vår/høstdress. Det er viktig å ha noe på hals og hode. Lua må dekke ørene. En sydvest med for er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå