Gå til innhold

Når sa dere til familie og venner at dere var gravid??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare fortalt det til mamma og pappa og ett par venninner til nå,er 16+3 å har fått mage,så er nok ikke lenge til det er slutt på hemmeligheten. Vi syntes det var gøy å se å lenge vi klarte å holde det hemmelig,sist var jeg 16 uker når vi sa det,så denne gangen blir jeg kansje 17 =P Gøy å fortelle det når vi er så langt på vei da =)

Fortalte det til nermeste familie (foreldre, svigers og søsken) med en gang jeg testa posetiv begge ganger, var 5 uker da :P

Om jeg skulle ha mista så er det ikke noe jeg ville holdt sjult for de, så om de fant ut det da, eller nå spilte ingen rolle mener jeg :P

Annonse

Bare noen få foreldra mine + noen som vi vet IKKE sa noe, visste egentlig at jeg var gravid før vi hadde tatt duotesten utvidet UL!

Meen det var noen som la to og to sammen fordi jeg var sykemeldt og bekkenproblemer og sette ut rykter, noe jeg syntes var utrolig tankeløst da jeg ikke ville si noe til hverken dei jeg jobbet med eller andre utenforsående pga at jeg hadde hatt litt blødninger og ville ha svar på duotesten først!

Og dette at personer jeg knapt kjenner eller snakker med!!

Men her jeg bor er det visst noen som lever og ånder for å vite hvem som er gravid først....noe jeg ser på som en privatsak og syns at det er opptil oss som er gravide å fortelle nyheten!

Men nå kan vi senke skuldrene og fortelle nyheten etter gode svar på duotesten/Ultralyd! :-))

Sa det tidlig til foreldre, søsken og sjefen. Og et par nære venner som jeg vet kan holde på hemmeligheten. Går det ille er dette disse personene som jeg ville støttet meg til uansett. (bortsett fra sjefen da)

I forrige uke sa jeg det til to av dem jeg jobber med.

Veldig merkelig. De første ukene hadde jeg lyst å si det til alle :) :) Men siden jeg har mistet 4 ganger på under et år så har jo det stoppet meg.

Nå som jeg har passert 12 uker er suget etter å fortelle det forsvunnet, så lurer på om jeg bare skal la det rusle og gå å se når de tør å spørre meg direkte ;) ;)

Magen har begynt å poppe ut og da jeg sa det til de på jobb så var de ikke overrasket over nyheten. De hadde spekulert litt rundt dette en stund allerede. Pleier jo til vanlig å gå med kroppsnære plagg, men de siste ukene gått med svære gensere. hehe:)

hadde et håp om å holde på hemmeligheten lengere enn det jeg har klart.

Har mistet 5 i SA/MA så derfor ble jeg 100 % sykemeldt fra jeg fant ut at jeg var gravid. Alle på jobben skjønte hvorfor jeg var borte.

Foreldrene mine fant ut at jeg var sykemeldt så da la de to og to sammen. Svigers og en svigerinne fikk vite når jeg var i uke 10. En svoger og svigerinne i uke 11. Siste svoger med barn fikk vite i uke 13. Ellers er det 3 venninner som vet det. Det er de nærmeste vennene mine. De fikk vite ganske tidlig, på grunn av dårlig form/oppkast måtte jeg avlyse noen avtaler. Nå har jeg tenkt at jeg skal fortelle det når det faller seg naturlig. Er 14 uker i morgen.

Jeg fortalte min mor om graviditeten med èn gang første test ble positiv (har et nært forhold til min mor) og dagen etter fikk søsteren min vite det. Da jeg var ca 6 uker på vei fikk et par av brødrene mine vite det, men en av disse klarte ikke å holde på hemmeligheten og fortalte min far det (som jeg ikke har et godt forhold til) var da i uke 7-8. Da ble jeg og samboeren min enige om å fortelle det til hans familie. Vi hadde i bunn og grunn bestemt oss for å hemmeligholde det ovenfor dem til uke 12, mye pga at vi mistet i uke 11 et par måneder før denne graviditeten. Men, ting går ikke alltid som planlagt ;-)

Er fortsatt hemmlig ovenfor bekjente, er kun veldig nære venner som vet om graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...