Gå til innhold

Influensavaksine for gravide i 2. Og 3.trimester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ringte bare på forhånd, og fikk beskjed om å komme når det passet meg. Det er jo sykepleierne som tar disse.

Men hele ettermiddagen, natta og morgenen etter vaksinen kjente jeg ingen spark fra lillegutt i magen. Måtte på sykehuset for å finne hjertelyd og få bekreftet at alt var bra med den lille. Normal hjerterytme og puls, men han var nok litt redusert etter vaksinen, og hadde ikke så mye ork til å sparke. Greit å vite, så man ikke trenger å bli så bekymret som jeg ble.

Nå har jeg egentlig ikke lyst til å være den som kommer med pekefingeren, for alle må få gjøre egne valg. Ville bare nevne at det ikke er alle som anbefaler gravide å ta vaksiner generelt... Selv har jeg ikke riktig bestemt meg enda, hadde svineinfluensa i fjor og det var et h*lvete...

Jeg ska ikke ta noen influensavaksine, ingen av oss i min familie tok noen vaksine i fjor heller!

Turte ikke være prøvekanin for en så ny og ikke utprøvd vaksine.

Hadde heller ALDRI hørt at man anbefaler influensavaksine til gravide før svineinfluensaen i fjor....og dette er mitt 6 svangerskap!

Har også en bok oversett fra engelsk der står det at man IKKE anbefaler gravide til å ta hverken influensavaksine eller noen andre unødvendige vaksiner mens man er gravid!

Her skal det heller ikke vaksineres! Signerer 1rosa.... over her. Venter også min 6. og har aldri blitt anbefalt eller engeng hørt om å ta noen vaksine. Går til jordmor nå, og hun har heller ikke sagt noe om det....

Annonse

Har lest at de anbefaler det, men må si jeg er litt i tvil. Tok svineinfluensavaksinen i fjor og håpet da egentlig å slippe det dilemaet nå. Må si jeg er litt skeptisk til å ta vaksiner i svangerskapet. Men samtidig har jeg sett hvor syke noen helt friske kan bli av det viruset, selvom det selvfølgelig er sjelden. Dette svineinfluensaviruset er vel litt annerledes enn tidligere influensavirus, så det er vel derfor de anbefaler det nå og ikke har gjort det tidligere år. Legen min sa ikke noe om det da jeg var der.

Jeg vil også anbefale at man tenker NØYE over om man virkelig vil ta vaksinen mens man er gravid. Spesielt med tanke på hva som er kommet fram i mediene i det siste mht mulige bivirkninger, og overdreven frykt for svineinfluensaen.

Et vanskelig valg, for man ønsker selvsagt å forebygge hvis man kan.

Jeg, for meg selv, er allikevel ikke i tvil og har aldri vært det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...