Gå til innhold

Råkvalm hele svangerskapet, begynte først med oppkast i uke 10/11, noen flere som har begynt så sent?

Anbefalte innlegg

Det er jo så rart for selve den aller, aller verste kvalmen har gitt seg - og jeg føler meg i bedre form enn noen gang på mange, mange uker, er jo kvalm i bølgedaler flere ganger om dagen ennå, men har altså begynt å kaste opp først nå?!!

Noen flere som har det sånn eller? Eller har opplevd noe lignende før? Kan jeg forvente at det blir sånn fremover også eller?

Klem fra

Fortsetter under...

Har en venninne som snakket om det, lagt inn på sykehuset for ekstrem svangerskapskvalme i starten på 2. tri.

Forrige svangerskap var jeg egentlig ikke særlig kvalm, men hadde et par skikkelig spykuler da jeg var rundt 20-25 uker. Måtte vare passe på at jeg ikke var sulten, så gikk det greit. Men husker jeg var veldig overrasket over at det kom så sent.

Uff, så ille. Jeg begynte kvalmen rundt uke 9 sist.

Nå er jeg småkvalm og 6 dager over IKM. Har ikke testet ennå, men stakk innom her ofr å se om noen skriver om dymptomene sine. Jeg vet jo godt om symptomene, men man må jo allikevel se det svart på hvitt.

Tester en eller annen gang i løpet av uka eller neste uke.

Jeg husker alt for godt kvalmen g tenker at hvis jeg bare later som at jeg ikke er gravid, så kommer den ikke..... smart!

I dag starter iallefall prosjekt FF ( Fylle fryseren) slik at mannen min kan lage enkel og forholdsvis sunn mat til snupps mens jeg ligger i fosterstilling. Han kan lage mat alstå, han har bare en sinnsykt travel jobb. Så håper jeg at om jeg er gravis så er det mulig at kvalmen kommer sent denne gangen og:)

Kjipt for oss som starter sent med den, men det positive er at vi rekker å planlegge en del ting før den kommer kastet på oss. Godt med alt som er positivt.

Kan ikke si jeg gelder meg-

Lykke til med svangerskapene dere gravide:)

begynnt å bli kvalm nå uke 9. er i uke 10 på ons.

reagerte på tannpasta siden 9+1. spyklar av tannpasta.

kvalm om morgenen siden i forrigårs.

kvalm i natt, helt spyklar, men ikke spydd enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...