myboylollypop Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 ...hvor fort snakker vi om da?? fikk min første på 3 timer, vet ikke hva grensen for styrtfødsel er jeg, men grurer meg for at nr 2 nå kan komme enda kjappere...
-mtp- Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 eg fikk min på litt mer enn 2 timer og fikk vite at neste gang måtte eg komme med en gang for kunne gå mye raskere enn eg selv trodde.
myboylollypop Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2010 har også fått beskjed om å komme med en gang, men nå er jeg redd for at jeg ikke skal 'skjønne' at jeg er i fødsel før ungen omtrent er ute!! kjørte selv til føden sist med 9 cm åpning uten for store smerter så..........
-mtp- Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 eg hadde konstant smerter, så var ikke i stand til å kjøre hehe.... når du har termin?
myboylollypop Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2010 27 okt! enn du? ble veldig vondt når jeg kom meg på sykehuset, det skal være sagt!!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Det finnes ingen klar definisjon på hva det er, det er egentlig litt hva man føler det selv. Noen regner fra første rie og til ungen er ute, mens andre regner fra aktiv fødsel (fra 3-4 cm og ut), andre fra når de ankommer sykehuset. Jeg mener selv at jeg hadde en veldig rask fødsel. Om jeg vil definere det som styrtfødsel vet jeg ikke. Jeg brukte under 2 timer fra 3 cm til ungen var ute. De første 3 cm, merket jeg nesten ikke noe til. Jeg hadde litt sammentrekninger, men ikke mer enn at jeg bare trodde det var noe kynnere. Tok det med slående ro. Det var foreløpig rimelig rolig og kontrollert da vi ankom sykehuset. Jordmor og jeg diskuterte om jeg skulle ha noe smertestillende etterhvert, og ikke før hun hadde sagt ordet "badekar", så gikk det et lynnedslag gjennom kroppen. Jeg kastet opp, vannet gikk, jeg målte 7 cm, fikk klyster, gikk på do, gikk av do i full fart uten å tørke meg, hoppet opp i senga, hadde full åpning, presset to-tre press på relativt kort tid, og vips så var det hele overstått. Jordmødrene begynte å løpe for de hadde ikke gjort noe klart ennå, da vi nettopp hadde kommet inn på fødeavdelingen. Det gikk veldig, veldig fort. Jordmor var rimelig paff og hun definerte det som en styrtfødsel, selv om jeg hadde gått med svake modningsrier i 10 timer. Jeg gruer meg for å ikke rekke det denne gangen. Jeg kommer ihvertfall til å dra så fort jeg kjenner et lite tak i ryggen eller magen. Min store skrekk er å føde uten hjelp fra jordmor. Det sies jo at fødsel nr. 2 går fortere enn første. Det er hovedregelen. Og har man hatt en rask fødsel første gang, så er sannsynligheten veldig høy for å få det 2. gang også. Men nå vet vi jo ihvertfall at vi ikke skal være redd for å kontakte jordmor eller sykehus med en gang. hos meg står det allerede på helsekortet at jeg må dra med ambulanse, ifølge med jordmor så fort jeg kjenner noe Blir veldig spennende!! LYkke til!
-mtp- Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 De står inne på en side jordmødrene har her på nette. at alt under 3 timer fra første rie til baby er ute er styrt fødsel for førstegangs fødene og alt under 2 timer for andre gangs fødene og 3 gangs fødene
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 ja, her er en slags definisjon, selv om de selv skriver at det litt vanskelig å definere: http://mammanett.no/fodsel/styrtfodsel
Herkules Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Min styrtfødsel varte i 45 min Satt og skrev på bim om at jeg akkurat var kommet hjem fra sykehuset og at de hadde utelukket blodpropp. Følte "noe" og spratt opp og i det jeg landa så plaska vannet i parketten. Hadde hoppet opp med tlf i hånden og ringte sykehuset. før jeg hadde lagt på så var riene så tette at jeg ikke hadde pauser. Det bar rett på sykehuset i ambulanse med intens trykketrang. fødte så fort jeg fikk lov. 45 min fra jeg satt i sofaen til jeg hadde en jente på brystet:) Første fødsel varte 6 timer fra første rie, og 4 fra 3 cm. presset derimot herifra og til evigheten! (nærmere 2 timer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå