mandalay Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Snuppa sover ganske bra om natta, vanligvis to økter på ca 4 timer. I tillegg vanligvis 2-3 timer når vi går tur. Utenom det sover hun bare i veldig korte perioder ila dagen. Vil egentlig kun sove på meg og samboer- våkner med en gang hvis jeg legger henne for seg selv. Virker som at hun alltid sover veldig lett og våkner derfor like lett. Når hun først går inn i en dyp søvn kan hun derimot nesten være umulig å vekke. Problemet er at jeg føler at hun ofte er overtrøtt om kvelden- blir lett sutrete og grinete. Men nekter å sove, uansett hvor trøtt hun er. Noen som har det på samme måte? Kan umulig være bra for en så liten baby å sove så lite...
Indigo 08-10-13 Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Hei. Gutten min på litt over 5 uker sover også lite på dagen. Eller han står vel opp 10-11 tiden, og da kan han ta en bitteliten minidupp eller to fram til ettermiddagen, og da sover han som regel en litt lengre lur på nærmere to timer. Videre er han våken fram til han tar kvelden ca rundt 21-22. Da sover han igjen til neste morgen avbrutt av et par amminger og bleieskift i slengen. Jeg har vel også tenkt at gutten min sover litt lite på dagtid, men priser meg lykkelig over at han tar kveld i rimelig tid, og sover godt om natten. Da kan dagen heller være slik!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Det er helt normalt at så små babyer er litt ekstra urolige på kveldstid, vil gjerne puppe mye og faller ikke til ro før seint. Dette skyldes ofte at man har mindre melk på kvelden, og at babyen skal "tankre seg opp" før natta- slik at den kan sove i lengre strekk av gangen. Lett/ dårlig søvn på dagtid opplever vi også her, og jeg har funnet ut at bæresjal er den beste løsningen for oss ihvertfall, siden det uansett ikke er så mye å gjøre m det når de er såpass små, så da må man bare gjøre det beste man kan ut av situasjonen. I sjalet sover ihvertfall jenta mi som en stein, og jeg får hendene fri til å ta meg av husarbeid og storesøster=) Anbefaler Close Baby Carrier på det sterkeste; utrolig lett å få på seg, krever ingen knyting, og baby sitter veldig godt oppi der; http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332
<3guttemamma<3 Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Heisann. Snuppen min sov også lite på dagtid fra han var 1 uke til nesten to måneder. Plutselig endret det seg! Nå sover han mye på dagtid, og sover fremdeles gjennom natten:) Jeg begynte å lure på om det var noe galt, siden han sov så lite.. Tenkte at kanskje noe plagde han.. Men det er visst helt normalt i følge helsesøstra jeg snakka med:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Heia! Det kan ikke være at ho plages med magen osv? Lillemor e nu blidd 3,5 mnd og kan finne på å ta sæ f.middagslur, men helt til nu har ho bare vært oppe og lekt osv, men har plagdes endel med magen + fådd sin 3 tann nettopp Men sover hele natta og syns jo egentlig det e viktigst, at dm har riktig døgnrytme Men du sir ho blir sutrat? Har jo hørt om babay som må trilles i søvn og mens dm sove.... Men kanskje ikke helt å anbefale, høres slitsomt ut. Satse på det ordne sæ Vet iallefall kordan det e å ha en baby som e våken hele dagen
Virreli Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Slik har vi det også, hun våkner etter kort tid når jeg legger henne for seg selv. Noe som kan se ut til å virke her, groteskt som det høres ut, er å pakke henne godt inn og legge en gulpeklut (gjerne med melk/gulp) over ansiktet hennes. Fikk tipset av helsesøster. Det gjør det trygt og godt, uten så mye inntrykk som forstyrrer søvnen. Man må holde bedre oppsyn, men bedre det enn at de er våkne hele tiden! Det er også et triks til babyer som gråter, det kan roe de ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå