Gå til innhold

Hva gjør dere når babyen begynner å snu seg over på magen i søvne?`

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er snart 4 mnd og har begynt å rulle rundt. Han har lenge vist at han liker å sove på magen, enkelte blunder har jeg lagt ham slik pga luft i magen- ergo har han likt det godt- men da under oppsyn på dagtid.

Nå har han begynt å rulle over på magen i søvne.

Mine to andre barn gjorde også dette, men mye senere enn ham, nær året .. Jeg er litt engstelig, men vil helst ikke strappe ham fast i sengen. Synes det virker som reneste tortur.. Nå legger jeg et teppe e.l ved siden av ham, men på mirakuløst vis klarer han å forsere dette. Hva sier egentlig ekspertene om dette? Blir vi rådet til å tjore dem fast i sengen? Finner ikke ut noe om dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snur han tilbake igjen.. han er over 6 mnd.

Det er egentlig mest fordi han ikke klarer selv å snu seg tilbake, så når han blir lei av å ligge på magen våkner han og er ganske hissig blitt før jeg rekker å komme bort å hjelpe han. Jeg sover såpass tungt og han lager ikke så mye lyd til å begynne med, så det tar litt tid før jeg skjønner hva som foregår ;)

Det rådet jeg har hørt er vel egentlig at når de snur seg rundt selv, så kan de få lov til det. Det husker jeg helsesøsteren sa til oss da hun var på hjemmebesøk.

Skrevet

Vi hadde samme problemet med forrige, og da prøvde vi sånn dynekjole hvis du vet hva jeg mener? Vet ikke helt hva det heter. Funket ihvertfall kjempebra. Hun klarte ikke å snu seg lenger, og sov bedre.

Skrevet

Lillegutt har ikke gjort dette enda, men den tid kommer nok, og da er jeg nokså sikker på at jeg skal "tjore ham fast" (uff, høres jo bestialsk ut når man sier det på den måten). Datteren vår la seg på magen i søvne, og uansett hvor mange ganger vi snudde henne tilbake rullet hun seg over på magen igjen. Men jeg var fortsatt ganske så sikker på at jeg aldri skulle "strappe fast" barnet mitt på rygg!

En morgen fant jeg henne imidlertid med rompa rett til værs og fjeset rett ned i madrassen trykket opp i hjørnet på sprinkelsenga. Og hun rørte seg ikke. Jeg ble så redd at jeg ble helt vanvittig, røsket henne opp og trodde det verste. Heldigvis sov hun bare, og så noe forfjamset ut da jeg ropte navnet hennes i panikk. Men hun kunne jo ikke fått særlig mye luft i den stillingen, og hun var rød i fjeset og svett i panna. Samme dag kjøpte jeg en sånn "sovepose", der de blir strappet fast! Til h... med prinsippene tenkte jeg, her handler det om å overleve. Datteren vår protesterte aldri ett sekund på denne soveposen, og hun klarte å legge seg og sove på siden også om hun ønsket, posen var ikke så tight at hun absolutt måtte ligge bare på rygg. Vel, det er min erfaring. Vi avventer foreløpig med lillegutt, han er 6 mnd, men har ikke vist tegn til å ville sove på magen eller siden.

Skrevet

Så lurt! Bestilte meg en med en gang jeg :) Den typen det bare var en av, Baby Anti-rollover Sleep Positioner Support Cot Pillow :) Kjempelurt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...