Gå til innhold

Huff, den maten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i selskap. Forretten inkluderte spekemat - den lot jeg ligge. Men da hovedretten kom med en stor biff og lite tilbehør, følte jeg at jeg måtte spise litt, selv om biffen var rosa inni. Lot det som var blodig ligge, men tok som sagt noen biter med rosa inni. Hadde en dårlig følelse, og den ble ikke bedre etter at jeg fikk høre at kjøttet var fra Sør-Amerika. Vet ikke hvorfor, egentlig, kanskje har de mindre toxoplasmose der, for alt jeg vet... ?

Til dessert spiste jeg tiramisu, og jammen har jeg ikke funnet ut etterpå at det inneholder en myk ost. Sitter altså igjen med en følelse av å ha spist et rent giftmåltid for baby - som sannsynligvis skal komme til verden om litt over tre uker. Grusomt - jeg angrer som en hund - men hvordan kan man vite matinnholdet i alt man spiser borte? Er så redd! Flere her som har spist rosa kjøtt?? Og hva synes dere jeg bør gjøre? Har lest at toxoplasmose ikke gir utslag før etter ca 3 uker, og da skal jeg jo føde....Huff, synes alle disse matreglene er et mareritt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg tror du kan ta det helt med ro:-) Babyen din har nok nytet en god middag:-) Jeg har spist både biff og tirimasu med jenta mi på 11 år når hun var i magen min og med den lille som ligger i magen nå:-) Ser ikke ut til at det har skadet noen av dem:-)

Skrevet

De fødte friske barn før alle disse matreglene kom også! :)

Skrevet

jeg har spist spekemat ;) gått helt fint! og så lenge biffen har vært over 70 el 80 grader er heller ikke den farlig :) Slapp av å ta det med ro :) Reager heller hvis du føler deg uvel! :)

Skrevet

Tiramisuen kan du bare glemme.. den inneholder en myk FERSK ost, og det er lagrede myke oster (av upasteurisert melk) man skal være litt forsiktig med..

Videre er biffkjøtt ikke en stor kilde til toxo smitte.. mer hagearbeid og sauekjøtt som er risikabelt.

Det har helt sikkert gått bra. Du kunne sikkert spist spekematen også -det er nemlig aldri påvist toxo i spekemat i Norge, så særlig utbredt er det altså ikke. Jeg spiser selv alt dette du nevner uten å bekymre meg det minste. Ville ikke gjort det på Kanariøyene, dog..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...