Gå til innhold

Enegga, toegga, treegga??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om eneggede tvillinger og toeggede tvillinger. Men hva med trillinger ? Er de treeggede ? Går det ann å få eneggede trillinger?

Skrevet

Det er mulig, men sjeldent. Det vanligste hos de som får trillinger er at det er toeggede tvillinger der ett egg deler seg. Altså at to er like, mens den tredje er ulik.

Skrevet

finnes tom eneggede firlinger.

Skrevet

Ja det går nok i teorien, men det er nok veeeeldig uvanlig. Eneggede tvillinger oppstår når ETT egg deler seg og utvikler seg til to foster. At det samme skjer med tre foster har jeg vondt for å tro. Men trillinger kan godt være treeggede, eller at to av trillingene er eneggede, mens en er enegget, om graviditeten skyldes to egg. Så trillinger kan gjerne være toeggede, selv om det resulterer i tre barn.

Skrevet

Kjenner eneggede trillinger, det vil jo egentlig si at det var fire en gang men ett foster døde eller utviklet seg ikke til et barn..

Kjenner også ei som har trillinger, der er det eneggede jenter og en gutt.

Skrevet

Så du mener det er to egg, et splitter seg og blir "eneggede tvillinger" mens den tredje er en "toegget" tvilling? Grunnen til at jeg spør er at min samboer er trilling. Han har en søster og en bror, og ingen av de er noe særlig like... Han har aldri fått noe ordentlig svar på dette ;P

Skrevet

Så du mener det er to egg, et splitter seg og blir "eneggede tvillinger" mens den tredje er en "toegget" tvilling? Grunnen til at jeg spør er at min samboer er trilling. Han har en søster og en bror, og ingen av de er noe særlig like... Han har aldri fått noe ordentlig svar på dette ;P

Dette er HI forresten

Skrevet

Ja, det er den mest vanlige kombinasjonen. Men om ingen av dem ligner, er det jo mest sannsynlig at de er treeggede.

Han kan uansett bare være en blåkopi av sin bror, siden eneggede alltid er samme kjønn.

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter! :) Dere er så gode å ha når man lurer på noe :) Ble litt klokere nå :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...