Gå til innhold

Hva skjer på utredningen for habituell abort?

Musemor med tre søte små

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel sitt.

Vi har første lege time 9.november, jeg jeg lurer på som skjer da.

Vi har fått masse ark med prøver som skal tas før det.

Regner med at vi får svar på iallefall noen av dem.

Vil det være GU?

Hva skjer etter første legetime?

Blir det flere, og hva skjer eventuelt da?

Fortsetter under...

tror det er litt forskjell fra sykehus til sykehus. og sikkert inviduelt fra person til person. Kan derfor bare si noe om hva vi fikk.

Vi hadde en dobbelttime. Masse prat, jeg hadde med en oversikt over når jeg har hatt mens de siste årene, virket som legen synes det var greit å se på. I tillegg gikk jeg gjennom en gyn. undersøkelse med invendig UL.

Vi fikk svar på det meste av prøver. Men kromosonprøvene var det ikke kommet svar på. De ringte legen meg om senere.

De fant ikke noe galt med oss på noen av disse undersøkelsene/prøvene.

For å være sikker gikk de inn med kamera i livmoren min. Blåste den opp med noe (gass eller væske), dette for å se at en spiral jeg har hatt ikke har gjort skade, og at de har ødelagt noe under tidligere utskrapninger. Jeg var i narkose under denne undersøkelsen.

Fant ikke noe galt med livmoren min under denne undersøkelsen.

Etter dette hadde jeg litt telefonkontakt med gynekologen ved spørsmål som han eller jeg hadde. Ingen ny time før jeg ble gravid igjen. Da fikk jeg oppfølging regelmessig. Mistet en gang, men er nå gravid i uke 13+6. Får fortsatt oppfølging fra sykehus.

Lykke til med utredningen.

finner de noe så kan de som oftest hjelpe med det. Finner de ikke noe, kan de gå bra likevel! For meg tror jeg oppfølging og det å få lov til å slappe av som har hjulpet. Har vært 100 % sykemeldt frem til uke 12. Nå skal jeg egentlig jobbe 50 %, men klarer det ikke så skal få ny sykemelding. Formen er ikke på topp og tørr ikke presse meg.

Gynekologen vi var hos var realistisk/negativ i mine øyne. Anbefalte adopsjon, surugati i India.... masse andre alternativer. Andre gynekologer som jeg har vært borti har vært mer positive på våre vegne. Ei sa at hun har vært borti folk som har mistet 8-10 ganger også har det gått bra til slutt! Vet ikke om jeg hadde taklet så mange!

Jeg har valgt å se positivt på det! Foreløbig ser det ut som det hjelper.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...