Gå til innhold

Hmmm.. Skal på tur til en storby, bo på hotell og ha med mini.. Lurer på hvordan følgende gjøres ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på kveldene særlig. Legger jo mini kl. 19 til vanlig. Men når man er på hotell etc. blir man bare på rommet feks kl. 19, eller tar man med seg mini i vogna i hotellets restaurant for å spise etc. eller bestiller man rommservice? Er litt usikker på hva som sømmer seg. Kjenner på meg selv at leggerutinene er viktig for meg, men er det vanlig og greit å avvike fra disse på feks en hotellweekend? (Har forresten ikke sett mange barnevonger ved en restaurant i 19 tiden en onsdagskveld, hehe...)

Spise tidligere kanskje? Er man bare på rommet etter kl 19?

Hva gjør dere ?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hele kommer ann på Mini selv og deg. Knerta mi har bodd på hotel flere ganger, vært med på restaurant og reist en del. Vi har faste rutiner hjemme, men har erfart at på tur er dette vanskelig å følge opp og at det er greit - det blir ikke kaos av en og annen dag/natt utenom det vanlige.

Dersom Mini er en rolig sjel som enten sover eller som er sitter og betrakter når han/hun er med så kos deg på restaurant. Dersom Mini er en mere urolig sjel som er lett grinete etter leggetid kan det hende dere begge (og de andre gjestene) vil ha mye større glede av at du koser deg med room-service. Ta det som det kommer og kos deg på tur :)

Skrevet

Vi var ute og reiste med vår mini for litt siden. Jeg ville heller ikke ødelegge alle leggerutiner bare fordi vi hadde ferie.

Det jeg gjorde var grøt kl seks som vanlig, melk kl sju og så la jeg mini til å sove i vogna. Når hun hadde sovet en time gikk vi ut og spiste. Det funket kjempefint, og hun sov igjennom alt av musikk og skravling.

Når vi kom inn for kvelden la vi henne over i senga si, og hun sov videre

Jeg gjør ihvertfall ikke noe av å se barnevogner ute på resturant sent på kvelden. Selv om jeg vet noen er motstandere av det og, som med alt annet.

Skrevet

Jeg tar med min ut i vogna enkelte kvelder jeg! Hvor skal dere? Nedover i Europa er det mange som tar med babyene ute paa restaurant om kvelden. Saa om det gaar for babyen ville jeg gjort det. Noen kvelder har vi ogsaa spist paa hotellet, hvis vi har syntes det har värt en stressende dag. :)

Skrevet

Vi var ute og reiste i tre uker, og jeg har vært ekstremt nøye på rutinene før, men la de litt vekk da vi dro. Vi la mini til å sove i vogna og gikk ut og spiste. Våknet hun så våknet hun, så sov hun heller litt lengre lurer på dagen. Uansett er det veldig vanskelig å ikke komme ut av rutinene litt da man skal fly, kanskje er det tidsforskjell osv. Så lenge man er rett tilbake på rutinene igjen når man kommer hjem så går det heeeelt fint! Min sov til kl halv tolv første morgen vi var hjemme, men etter to dager var hun oppe kl halv åtte som før, og har vært det siden :) De skjønner fort at dette er noe ekstraordinært, og at når man kommer hjem så er det tilbake til hverdagen. Kommer vel litt an på hvor gammelt barnet er da, men de er jo veldig tilpasningsdyktige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...