Gå til innhold

Har agorafobi og livredd for panikkangst og fødselsdepresjon igjen etter fødsel. Plis svar!

Anbefalte innlegg

Kan jeg få en keisersnitt i redsel for agorafobien min og fødselsdepresjon?

Min forrige fødsel var veldig lang og jeg sleit psykisk etterpå.

Noen som kan svare som har erfaring?

Ønsker ingen frekke svar, kun de med forståelse for akkurat dette er velkommen til å svare.

Fortsetter under...

Hei, og lykke til!

Det er 2 gode grunner som du har nevnt, som jeg tror gir grunn til optimisme angående innvilget keisersnitt på det første behandlingsstedet du forsøker:

1) Lang fødsel forrige gang

2) Fødselsdepresjon som resultat etterpå.

Den tredje grunnen, agorofobi, har jeg ikke hørt om i forbindelse med søknad om keisersnitt. Men det kunne vel være en tilleggsgrunn?

For øvrig er det mange gode tips i dette forumet, både om hvilke sykehus er "snille" eller "strenge", og strategi. Unngå KK i Bergen. Også Voss (opprinnelig svært liberal med KS) er nå blitt tvunget (som en del av samme helseforetak eller sykehus eller noe) å følge i stor grad samme linje som Bergen.

Kan ikke skrive mer nå (må dra på jobb snart), men det er sikkert flere som svarer. Som sagt, lykke til!

Hei

Første fødsel med keisersnitt, grunnet seteleie,

hadde lang og komplisert fødsel med nr 2, og res. depresjon etterpå. Når jeg ble gravid med nr 3 fikk jeg en samtale vedr keisersnitt og det var ikke aktuelt på Ullevål. Var kun 12 mnd mellom fødslene. Hadde angst, men fødsel nr tre gikk veldig fort - selv om depresjonen hang i lenge etterpå- måtte gå til psykolog tilslutt.

Keisersnitt er jo et stort inngrep, prøv med samtaler først. Nå venter jeg fire som ikke kommer ut, grunnet skråleie men de holder igjen med keisersnitt. Virker som man er veldig strenge på keisersnitt, men ser jo at noen mener at dette er noe man kan velge

Lykke til

Hvis depresjonen etter fødsel kan bli så alvorlig at man får selvmordstanker? Vil man ikke få innvilget en keisersnitt da heller?

Psykolog benyttes jo allerede.

Ingen sykehus kan tvinge en kvinne til å føde mot sin vilje, derfor blir ordet "velge" brukt om ks i noen sammenhenger. Man må bare stå på og være stø i hvorfor man vil ha ks, så ordner det seg som regel veldig greit. Tøffe samtaler kan det bli, men man kan be om å snakke med noen andre og ikke gi seg.

Tror vanskelighetsgraden i å få innvilget ks er litt overdrevet noen ganger. Man må bare vite til hvem og hvordan man skal henvende seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...