Gå til innhold

Hvordan få bort lukt fra nye ting?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en kommode på Ikea. Den har stått med skuffene åpne i et par uker, men fortsatt lukter det "skap" av den. Har vasket over med litt ajax sitron i dag, og skuffene står fortsatt åpne til lufting, men det går liksom ikke bort. Har ikke lyst til at det skal lukte "skap" av alle de nyvaska babyklærne.. (vet det setter seg i klærne, vi kjøpte nytt klesskap i våres, og da hadde vi samme problemet. Luktet rart av klærne i lang tid..)

Noen som har noen tips?

Har renset skinnposen, renseriet luftet den 1 uke og jeg har luftet den 1 uke i tillegg til at den har hengt ute noen dager. Den kjemiske lukta går ikke vekk.. Tips??

På forhånd takk :-)

Fortsetter under...

Kunne kanskje stått ute, men da må noen komme og bære den ned fra 2.etasje... :-P (stor og tung, så gubben kan ikke ta den alene ned trappa nå som den er skrudd sammen)

Ingen andre forslag??

Mange sverger til en kopp med eddik i, men jeg synes ikke det er den store hjelpen. Men kan jo være til hjelp.

Lufte den god med vinduet åpent noen dager?

Kanskje sette en kopp med eller flere siden kommode med ajaxen du har vasket med, da tenker jeg på ufortynnet.

Lykke til!

Poser med potpurri da?? Da stinker det heller tørka blomster hvertfall?

Også husker jeg pappa hadde såpestykker (god-luktende-såpe liksom, ikke dr.greve e.l.) inne i skapet hvor vi hadde håndklær og sengetøy da jeg var liten - og det lukta alltid så fresht :) Det skal jeg jaggu begynne med igjen selv, kom liksom på det nå hehe.

Ellers kan man jo prøve med litt Exit på skinnposen kanskje..vet ikke helt.

Annonse

hvis du ikke allerede har prøvd så kan du jo ta ut selve skuffene og sette kun de ut til lufting... siden den er så tung mener jeg..

nå er jeg glad vi kjøpte vår stellekommode brukt ser jeg:D

Hm, min kommode fra Ikea lukter fremdeles sterkt, og den er 2,5 år gammel. Men så er den i tre, så klærne lukter tre. Jeg syns ikke det gjør så mye... Men en mer "unaturlig" lukt forstår jeg du vil ha bort... Har dessverre ingen råd å komme med....

Kanskje prøve noen skåler med utynnet ajax sitron.. Skulle bare så gjerne få puttet ting i skuffene snart, så jeg fikk litt orden på alle klærne vi har fått.

Takk for svar og forslag alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...